Hej med jer
Jeg leder efter andre kvinder som vil dele deres erfaringer med ansøgninger om provokeret abort.
Vi var i sidste uge til MD scanning, hvor vi fik at vide at vores foster har nogle misdannelser. Misdannelser som er svære at sige ret meget mere om før barnet er født. Det kan ende i mange komplicerede operationer og mange konsekvenser ind i voksenlivet, men det kan også være relativt ukompliceret. Barnet vil dog aldrig kunne slippe helt for operationer.
Efter mange overvejelser har min partner og jeg valgt at ansøge om senabort.
Dette med baggrund i den fremtid som vi ser for et kommende barn, som værende med stor risko for mange hospitalsindlæggelser, men også med baggrund i at vi ikke føler os i stand til at blive forældre for et barn med særlige behov.
Jeg har tidligere haft belastningsreaktioner, der er flere tilfælde af psykisk sygdom i min familie, og der er ingen tvivl om at jeg er lidt sensitiv overfor belastninger.
Desuden har min partner et særbarn som kræver lidt ekstra ift. konflikt med barnets moder, møder i BH grundet bekymring, samt jævnligt sager i Familieretshuset.
Jeg vurderer ikke at vi kan håndterer et barn med særlige behov, hverken med tanke på barnets fremtid, men heller ikke ift. resten af vores familie.
Vi er nu indkaldt i psykiatrien i morgen til samtale med en psykiater mhp. at få lavet en speciallægeerklæring.
Er der nogen som ved hvad sådan en erklæring handler om, og/eller hvad samtalen vil dreje sig om?
Er der nogen som har søgt om sen abort uden at barnet havde kromosonfejl eller andre mere alvorlige udfordringer?
Bedste Hilsner...
Anmeld
Citér