Ansøgning om sen provokeret abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej med jer 

Jeg leder efter andre kvinder som vil dele deres erfaringer med ansøgninger om provokeret abort. 

Vi var i sidste uge til MD scanning, hvor vi fik at vide at vores foster har nogle misdannelser. Misdannelser som er svære at sige ret meget mere om før barnet er født. Det kan ende i mange komplicerede operationer og mange konsekvenser ind i voksenlivet, men det kan også være relativt ukompliceret. Barnet vil dog aldrig kunne slippe helt for operationer. 

Efter mange overvejelser har min partner og jeg valgt at ansøge om senabort. 

Dette med baggrund i den fremtid som vi ser for et kommende barn, som værende med stor risko for mange hospitalsindlæggelser, men også med baggrund i at vi ikke føler os i stand til at blive forældre for et barn med særlige behov. 

Jeg har tidligere haft belastningsreaktioner, der er flere tilfælde af psykisk sygdom i min familie, og der er ingen tvivl om at jeg er lidt sensitiv overfor belastninger. 

Desuden har min partner et særbarn som kræver lidt ekstra ift. konflikt med barnets moder, møder i BH grundet bekymring, samt jævnligt sager i Familieretshuset. 

Jeg vurderer ikke at vi kan håndterer et barn med særlige behov, hverken med tanke på barnets fremtid, men heller ikke ift. resten af vores familie. 

Vi er nu indkaldt i psykiatrien i morgen til samtale med en psykiater mhp. at få lavet en speciallægeerklæring. 

Er der nogen som ved hvad sådan en erklæring handler om, og/eller hvad samtalen vil dreje sig om?

Er der nogen som har søgt om sen abort uden at barnet havde kromosonfejl eller andre mere alvorlige udfordringer? 

Bedste Hilsner...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2019

Misling

Jeg fik da jeg var 19 år gammel en senabort. Jeg fandt først ud af at jeg var gravid da jeg var 17 uger henne. Sygehuset videresendte min anmodning om senabort, og jeg blev indkaldt til et møde på Skejby med en socialrådgiver og en anden (kan ikke huske hvad hendes stilling var). 

Vi snakkede om hvorfor jeg ønskede aborten, hvilke muligheder jeg havde for støtte i familien, om jeg havde overvejet adoption osv. Det var en meget hård og følelsesladet samtale, og da den var slut skulle de skrive en rapport og sende videre til dem der så skulle beslutte om jeg måtte få aborten eller ej. 

De vurderede min chance til at være 50/50. Et par dage senere fik jeg så et opkald om at de havde givet tilladelse til aborten. Og jeg fik hurtigt en tid på sygehuset. 

Dette er tilbage i 2011, så ved ikke hvor meget der har ændret sig.

Anmeld Citér

7. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hmm. Jeg havde en kollega der til MD scanning fik at vide at barnet have en hjertefejl. De kunne ikke vurdere hvor slemt det ville blive, men de kunne med 100% sikkerhed sige at der  skulle opereres på deres lille baby næsten lige efter fødslen , og ja, så var det 50/50 om det ville være i så slem grad at der blev varige mén og flere operationer eller en enkelt kunne gøre det. De fik lov at få en senabort. Det er tilbage i 2013.

Anmeld Citér

8. oktober 2019

Anonym

Jeg har en kusine der blev uventet gravid og først opdagede sent (husker ikk hvad uge). Hun ønskede på ingen måde børn pga en masse ting fra barndom. 

Hun fik godkendt sen abort. Det er tilbage i 2005

har også en gammel kollega som opdagede graviditet i uge 20. Hun ønskede heller ikk børn. Hun sagde til samtale at hun havde et heftigt hash misbrug for fik også godkendt sen abort. 

Min kusine blev gravid på prævention. Ved ikk med min kollega 

Anmeld Citér

8. oktober 2019

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Hej med jer 

Jeg leder efter andre kvinder som vil dele deres erfaringer med ansøgninger om provokeret abort. 

Vi var i sidste uge til MD scanning, hvor vi fik at vide at vores foster har nogle misdannelser. Misdannelser som er svære at sige ret meget mere om før barnet er født. Det kan ende i mange komplicerede operationer og mange konsekvenser ind i voksenlivet, men det kan også være relativt ukompliceret. Barnet vil dog aldrig kunne slippe helt for operationer. 

Efter mange overvejelser har min partner og jeg valgt at ansøge om senabort. 

Dette med baggrund i den fremtid som vi ser for et kommende barn, som værende med stor risko for mange hospitalsindlæggelser, men også med baggrund i at vi ikke føler os i stand til at blive forældre for et barn med særlige behov. 

Jeg har tidligere haft belastningsreaktioner, der er flere tilfælde af psykisk sygdom i min familie, og der er ingen tvivl om at jeg er lidt sensitiv overfor belastninger. 

Desuden har min partner et særbarn som kræver lidt ekstra ift. konflikt med barnets moder, møder i BH grundet bekymring, samt jævnligt sager i Familieretshuset. 

Jeg vurderer ikke at vi kan håndterer et barn med særlige behov, hverken med tanke på barnets fremtid, men heller ikke ift. resten af vores familie. 

Vi er nu indkaldt i psykiatrien i morgen til samtale med en psykiater mhp. at få lavet en speciallægeerklæring. 

Er der nogen som ved hvad sådan en erklæring handler om, og/eller hvad samtalen vil dreje sig om?

Er der nogen som har søgt om sen abort uden at barnet havde kromosonfejl eller andre mere alvorlige udfordringer? 

Bedste Hilsner...

Ved ikke meget om det, men vil gerne sende mine varmeste tanker. 

Kender en del, der har fået foretaget en provokerer abort pga misdannelser (kender dem i forbindelse med at vi desværre er en minoritetsgrupper der har mistet børn). Håber du og din mand får støtte og vejledning og en skulder at græde ud ved. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ved ikke meget om det, men vil gerne sende mine varmeste tanker. 

Kender en del, der har fået foretaget en provokerer abort pga misdannelser (kender dem i forbindelse med at vi desværre er en minoritetsgrupper der har mistet børn). Håber du og din mand får støtte og vejledning og en skulder at græde ud ved. 

Lineog4s: 

Tak for svar, - det er vanvittig hårdt disse dage, og vi venter svar fra abortsamrådet. 

Ved du om det er grupper for forældre som vælger sen abort grundet misdannelser? 
Vi overvejer udlandet hvis vi får et afslag.. 

De bedste hilsner.. 

Anmeld Citér

10. oktober 2019

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Lineog4s: 

Tak for svar, - det er vanvittig hårdt disse dage, og vi venter svar fra abortsamrådet. 

Ved du om det er grupper for forældre som vælger sen abort grundet misdannelser? 
Vi overvejer udlandet hvis vi får et afslag.. 

De bedste hilsner.. 

Jeg tænker Landsforeningen til støtte ved spædbarnsdød kan være en stor hjælp. 

Min erfaring er, at fx deres facebookside plus andre facebooksider, der er der både en del, der desværre som du får at vide, at deres barn har alvorlige misdannelser og afbryder graviditeten, og så de som mister i graviditet og som jeg kort tid efter fødslen. Selvsagt er der nuancer i historierne, og det kan være en stor hjælp at finde en, der er sammenlignelig. Men der er også en del, der er til fælles om man mister i uge 20 ved en provokeret fødsel eller man mister til indvendig vuggedød i uge 34, eller som jeg der mistede min 4 dage gamle datter.

Kontakt endelig landsforeningen også før den provokerede abort/fødsel, de kan hjælpe med at finde ligesindede, de kan hjælpe i den her tid, de kan hjælpe i forhold til at tænke tanker om forløbet i forbindelse med abort/fødsel og i tiden efter. 

En masse tanker jeres vej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.