Anonym skriver:
Er der nogen der har oplevet at blive gravid på minipiller? Jeg har været på dem i 1 måned nu, men har på det sidste lagt mærke til nogle ting som kunne minde om graviditetssymptomer, så jeg tog en test 4 dage før forventet mens, som var negativ. 2 dage efter tog jeg en ny som havde en meget, meget lille "streg", som jeg tænker er negativ. Men her 1 uge efter forventet mens, og med menssmerter i snart 3 uger så den stadig ikke kommet, kun en masse udflåd. ved godt at en af bivirkningerne af pillerne er manglende menstruation, men tænkte lige, hvor mange er eller kender nogen der er blevet gravide på mini piller?
på forhånd tak
Ingen præventionsformer er 100% sikre. Da jeg tog p-piller, skulle jeg bruge anden prævention den første måned. Men selv når man tager pillerne 100% korrekt, er der stadig 1% sandsynlighed for at blive gravid.
Er det streg nr to, som var utydelig? For så må jeg desværre sige, at du nok er gravid. Beklager
Den eneste måde den kan snyde, er hvis du tager noget med HCG i.
Jeg anbefaler, du kontakter din læge med det samme, og fortæller du har mistanke om graviditet.
Det er lige meget, om du får fat på lægen eller lægesekretæren, de vil begge kunne fortælle dig, om du skal stoppe med pillerne, indtil du har fået be- eller afkræftet en graviditet. Det sker ved, at du giver dem en urinprøve; enten laver du den derhenne eller også beder de dig tage en morgenurin med. De kan også måle det ved en blodprøve, men det tager længere tid (så får man først svar efter nogle dage)
Uanset hvad, så brug kondom indtil du har været ved lægen.
Pøj pøj!
Anmeld
Citér