Jeg har haft det samme problem og er heldigvis kommet det til livs, for det var dælme klamt.
Jeg fandt ud af at i min maskine skyldtes det dels dårlig daglig maskinhygiejne og dels mærket af vaskemiddel. Hvis jeg vasker med det billige svanemærkede fra Netto (Savin) eller Meny (Grøn Balance) kommer maskinen til at lugte.
Nu har jeg vasket med det svanemærkede Ariel i et års tid og siden jeg har ikke haft problemet, som ellers var tilbagevendende. Derudover renser jeg gummiringen ofte - jeg bruger mange stofklude til baby, så tager jeg bare sådan en, der alligevel er beskidt og kører den hele vejen rundt.
I ny og næ renser jeg også maskinen med noget afkalker og maskinrens.
Lader altid lågen stå åben. Renser jævnligt trevlesien. Bruger ikke sæbeskuffen, da Ariel har sådan nogle små kopper til dosering, som man kommer direkte ind i tromlen.
Så snart jeg af økonomiske grunde lige vender tilbage til det billige vaskemiddel fra Netto, så kommer lugten tilbage og den hænger også i tøjet.
Med Ariel dufter det hele (men der er så også parfume i, selvom det er svanemærket...)
Anmeld
Citér