Rejse med 2 mdr baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
2 svar
4 synes godt om
6. oktober 2019

Annab

Hej alle

Jeg har før jeg blev gravid booket en rejse med mine forældre, som vi alle har glædet os rigtig meget til. Det er en fly + køre-selv tur (så rigtig meget tid i bil) på en uges varighed. Jeg har termin lidt over 2 mdr før turen, og har umiddelbart tænkt at jeg selvfølgelig ikke kan tage med alligevel. Men er begyndt at tænke lidt over om jeg måske kunne? Baby skal jo være hos mig (i vikle) og sove meget af tiden (i lift/autostol), og vi kan jo holde ind og skifte/amme så snart der er behov - det styrer vi helt selv. Desuden kan jeg jo vælge aktiviteter til og fra, så hvis det passer bedre, kan jeg blive på en café og hygge med den lille mens mine forældre laver noget andet. 

Jeg skal selvfølgelig også diskutere dette med far (som vil være travlt optaget med eksamenslæsning i den periode), men ville lige have lidt input til om det overhovedet har nogen gang på jord?

På forhånd tak for svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2019

L-Lotte

Annab skriver:

Hej alle

Jeg har før jeg blev gravid booket en rejse med mine forældre, som vi alle har glædet os rigtig meget til. Det er en fly + køre-selv tur (så rigtig meget tid i bil) på en uges varighed. Jeg har termin lidt over 2 mdr før turen, og har umiddelbart tænkt at jeg selvfølgelig ikke kan tage med alligevel. Men er begyndt at tænke lidt over om jeg måske kunne? Baby skal jo være hos mig (i vikle) og sove meget af tiden (i lift/autostol), og vi kan jo holde ind og skifte/amme så snart der er behov - det styrer vi helt selv. Desuden kan jeg jo vælge aktiviteter til og fra, så hvis det passer bedre, kan jeg blive på en café og hygge med den lille mens mine forældre laver noget andet. 

Jeg skal selvfølgelig også diskutere dette med far (som vil være travlt optaget med eksamenslæsning i den periode), men ville lige have lidt input til om det overhovedet har nogen gang på jord?

På forhånd tak for svar. 

Hvis det er rigtig meget tid i bil ville jeg ikke gøre det. En så lille baby har ikke godt af at være i autostol så meget. 

Kunne turen laves om så det var mere en ferie hvor man kan gå rundt med en klapvogn med lift kan jeg ikke se problemet.

Anmeld Citér

6. oktober 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Annab skriver:

Hej alle

På forhånd tak for svar. 

Det kommer rigtig meget an på hvilket barn du får. Nogle babyer ville måske være nemme at have med. 

Min pige havde kolik, og da hun var 2 mdr skreg hun rigtig rigtig meget. Og det første halve år hendes liv skreg hun konskvent hver gang hun blev sat ind i en bil til hun var ude igen. Så en kør-selv ferie ville være at sandt mareridt her! Der ville ikke være meget hygge ved at sidde på en cafe med en baby der skreg til hun faldt i søvn af udmattelse. For så at vågne med et skrig igen maks en time senere. 

Vent med at tage en endelig beslutning til baby er her, så har du en meget mere realistisk idé om hvad du kan overskue, og hvad baby kan være med til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.