Hvornår er man klar til potte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
6 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg har et barn på godt 18 måneder, mit barn er meget interesseret i potten og wcet.

Barnet har længe fortalt når der var �� I bleen og er nu begyndt at sige " ad ulækkert" når der er tis.

Skal jeg tage det som tegn på barnet er klar til at bruge potten mere seriøst eller er det måske bare barnets måde at sige 'jeg har tisset og trænger til en ny ble' 

Håber det giver meningen og på forhånd tak. 

Hilsen 1 gangs moren 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2019

ErDuHerIkkeSnart

Altså der sker jo ikke noget ved at prøve? Af med bleen og op og sidde - snak, hyg, læs en bog - indtil barnet selv ikke gider mere. Kommer der noget, så kommer der noget - ellers er det også ok, så sidder vi lige igen i morgen. Sådan gjorde vi i laaaange tider, før den ældste så selv var klar til helt at undvære ble.

Personligt ville jeg dog springe potten over og bare gå på toilettet - ingen grund til flere led (og mere udstyr), end hvad der er nødvendigt 

Anmeld Citér

6. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tak for svar ����

Vi har en potte stol som minder om et wc, barnet er ikke helt stor nok til wcet (vi har prøvet) vi forsætter med at tage bleen af og side og hygge imens der bliver "tisset" 

Anmeld Citér

6. oktober 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har et barn på godt 18 måneder, mit barn er meget interesseret i potten og wcet.

Barnet har længe fortalt når der var �� I bleen og er nu begyndt at sige " ad ulækkert" når der er tis.

Skal jeg tage det som tegn på barnet er klar til at bruge potten mere seriøst eller er det måske bare barnets måde at sige 'jeg har tisset og trænger til en ny ble' 

Håber det giver meningen og på forhånd tak. 

Hilsen 1 gangs moren 

Prøv!

Min datter blev rasende på bleen da hun var 1½ år. 

Hun havde ikke noget i mod at få den af, men hun blev rasende og kæmpede vanvittigt meget imod når der skulle en ny en på. 
Der gik lidt tid på den måde, og det blev bare værre og værre, så jeg besluttede at tage bleen af hende en weekend hvor hun havde 100% bar numse, og fri adgang til potte (den stod i stuen). Jeg hjalp hende med at komme til at sidde på den ofte, men altså der var mange uheld den weekend. 
2 mdr senere var hun blefri nat og dag! 

Vi forsatte med bar numse når vi var hjemme, mens hun havde ble på alle andre steder. Vuggestuen hjalp med at sætte hende på wc på faste tidspunkter, og efter en måned bad de om at få trusser til hende fordi hun faktisk ikke tissede i bleen mere. En måned mere og så var den tør hele natten. Da var hun 23 mdr gammel. 

Anmeld Citér

6. oktober 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det lyder som om hun er klar, så er det bare at gå i gang. Min datter blev renlig med det store da hun var 20 mdr og da hun blev 2 smed hun bleen dag og nat. 

Anmeld Citér

6. oktober 2019

fehår

Min datter hadede, absolut hadede, at have ble på så her røg bleen dag og nat, da hun var 22 måneder. Vi brugte en lille potte, fordi det gav mere selvstændig og bedre mulighed for, at hun selv kan klare det, da toilettet er lidt stort til hende.

Anmeld Citér

6. oktober 2019

Soonmom

Du kan jo bare starte lige så stille og sætte hende på på Bestemte tidspunkter og beholde bleen på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.