Leger børn sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2019

Anonym trådstarter

hej 

mit spørgsmål går til alle dem som bor i hus i et område hvor der bor mange børnefamilier. 

Leger børn på samme gade med hinanden? 

Vi bor selv i hus, men i et område som kaldes sølvbryllupskvarteret. Så der er ingen børn i nærheden. Vi bor i en lille provinsby.

vi har 2 børn på 5 og 7 år. 

Leger man ikke mest med dem man går i klasse med, og så cykler man bare derhen hvor det nu er i byen. Eller kommer børn som bor lige ved siden af hinanden også sammen og mødes. 

Vi overvejer nemlig at sælge vores hus og flytte til et andet område med flere børnefamilier, men betyder det noget for børnene at der er mange børn eller er det ligemeget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2019

Hønepigen

Vi bor på en børnevej - og her har børnene intet med hinanden at gøre. Det er venner fra børnehaven og skolen der leges med

Anmeld Citér

5. oktober 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

hej 

mit spørgsmål går til alle dem som bor i hus i et område hvor der bor mange børnefamilier. 

Vi bor selv i hus, men i et område som kaldes sølvbryllupskvarteret. Så der er ingen børn i nærheden. Vi bor i en lille provinsby.

Leger man ikke mest med dem man går i klasse med, og så cykler man bare derhen hvor det nu er i byen. Eller kommer børn som bor lige ved siden af hinanden også sammen og mødes. 

Vi overvejer nemlig at sælge vores hus og flytte til et andet område med flere børnefamilier, men betyder det noget for børnene at der er mange børn eller er det ligemeget. 

Det vidst meget forskelligt fra vej til vej. Kender nogen som bor på en vej hvor børnene og forældrene kommer godt ud af med det hinanden og mødes hele tiden også er der vejen ved siden af hvor  folk stort set ikke snakker sammen selvom der bor børnefamilier i alle husene. Så det handler jo også lidt om kemi mellem de voksne og børnene.

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det kommer an på vejen. Jeg er selv vokset op i et kvarter hvor alle børn legede med hinanden. Vi gik bare udenfor og så var der nogen at lege med. Forældrene havde meget lidt med hinanden at gøre, men det gjorde ingen forskel, vi legede alligevel udenfor. Det var en god oplevelse. 

Jeg bor nu i et lejlighedskompleks og børnene leger med hinanden på legepladsen. Der er mange af dem hun går i vuggestue med, men hun leger også med de andre.

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Anonym

Jeg synes det stammer fra hvor meget tid børn er i vuggestue, BH og skole 

Jeg har aldrig været i SFO så jeg legede ofte med dem fra gaden, uden min mor var indvolveret.

Vi aflevere vores børn kl 07-08 og hentet klokken 15-17 - så skal og far ud at realisere sig selv, og smider børnene lige hvor de landet eller sp skal man det og så skal man det, oveni iPads osv

vores børn er stresset, og efter ha været omringet af børn hele ugen er det også bare godt at vende fokus indenvendigt og intet lave 

Anmeld Citér

5. oktober 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Vi boede indtil fornylig i et boligkompleks, hvor børnene fra de omkringliggende opgange legede med hinanden. Mødtes nede på legepladsen og ringede på hos hinanden for at lege. 

Vil tro at det afhænger af vejen. Nogle steder er der bare mere naboskab, og leg mellem børn end andre. 
Gennem min barndom har vi også flyttet en del, og der var stor forskel på om vi legede med andre fra vejen eller ej, fra sted til sted. 

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

hej 

Vi boede i et sølvbryllups kvarter. Vi tog den beslutning at sælge vores hus og flytte i et nybygget område, nu er der et rand af venner ud og ind af huset. Vi har som sådan ikke så meget med forældrene at gøre men ungerne kender og lærer hinanden at kende på kryds og tværs og det nyder de. Vi har 3 børn på 12, 8 og 4 år og har ikke fortrudt vi tog den beslutning for nu et år siden. 

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

hej 

Jeg kender kun til veje, hvor børn leger sammen på kryds og tværs, men forældrene er også sammen til vejfester, tager på ferie sammen osv.

Anmeld Citér

5. oktober 2019

ErDuHerIkkeSnart

Vi bor i lejlighed midt i KBH og her leger ungerne på kryds og tværs i gården med hinanden, meget mere end jeg havde troet - en masse af dem går i vuggestue/børnehave/skole sammen og nyder at der er direkte og nem adgang til hinanden - men min datter lejer også en masse med to børn, som hun kun kender fra gården og ikke fra institution ...

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Soonmom

Vi bor i rækkehus og her leger børnene med hinanden (mine er dog for små endnu), men alle nabo pigerne som er Ca jævnalderne leger sammen stort set hver dag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.