Præmenstruel - hvad sker der med mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

988 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej med jer, 

Jeg ved snart ikke hvad jeg gør mere...

Efter at have født børn, er mine præmenstruelle dage (kan vare op til en uge) blevet uudholdelige. Eller rettere sagt JEG er blevet uudholdelig. Jeg er konstant nede og har det dårligt psykisk. Jeg kan græde over ingenting. Alt rammer mig. Jeg er begyndt at tænke på om det kunne være noget psykisk (arvet fra min mor), men det opstår kun når jeg er tæt på min menstruation 

Jeg har det svært ved at fungere på de her dage. Det går også ud over mit arbejde, hvor jeg er nødt til at sygemelde mig. Jeg kunne sove hele dagen lang. Min lunte et kort. Osv osv. 

Jeg kan ikke genkende mig selv længere og det skræmmer mig.

Jeg har talt med lægen om det her og hun har via en blodprøve tjekket mine hormoner, og prøven var helt normal. Hun anbefalede hormonspiral (også fordi jeg bløder sindssygt meget) eller minipiller for at se hvordan min krop vil tage imod og om det kunne regulere både mine humørsvingninger men også blødningerne.

Nogen der har stået i en lignende situation?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer, 

Jeg ved snart ikke hvad jeg gør mere...

Efter at have født børn, er mine præmenstruelle dage (kan vare op til en uge) blevet uudholdelige. Eller rettere sagt JEG er blevet uudholdelig. Jeg er konstant nede og har det dårligt psykisk. Jeg kan græde over ingenting. Alt rammer mig. Jeg er begyndt at tænke på om det kunne være noget psykisk (arvet fra min mor), men det opstår kun når jeg er tæt på min menstruation 

Jeg har det svært ved at fungere på de her dage. Det går også ud over mit arbejde, hvor jeg er nødt til at sygemelde mig. Jeg kunne sove hele dagen lang. Min lunte et kort. Osv osv. 

Jeg kan ikke genkende mig selv længere og det skræmmer mig.

Jeg har talt med lægen om det her og hun har via en blodprøve tjekket mine hormoner, og prøven var helt normal. Hun anbefalede hormonspiral (også fordi jeg bløder sindssygt meget) eller minipiller for at se hvordan min krop vil tage imod og om det kunne regulere både mine humørsvingninger men også blødningerne.

Nogen der har stået i en lignende situation?

Ja, og hormoner hjalp VIRKELIG meget!

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, og hormoner hjalp VIRKELIG meget!

Hvad fik du? 

Tak  det giver håb

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Anonym

Det er en beskrivelse af mig, du skriver der! Og der er faktisk ingen tvivl om at jeg har arvet det fra min mor. Forskellen  er bare at hun benægter det, og jeg arbejder på at finde en løsning. Lige nu er jeg gravid, og så er det jo nogle helt andre kræfter der er på spil �� MEN så snart det er muligt for mig skal jeg have en hormon spiral. Jeg har ikke haft en før, fordi jeg af en eller anden årsag ikke har haft lyst, før jeg var færdig med at få børn,  men jeg håber virkelig det kan være løsningen. Ellers virker det for mig at gå nogle lange ture, og spise sundt, jeg kan i hvert fald mærke en tydelig forskel, og så at huske mig på selv at jeg lige skal styre mit hormon udbrud så det ikke går udover andre, lige tage 5 min for mig selv, tidligt i seng osv. 

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er en beskrivelse af mig, du skriver der! Og der er faktisk ingen tvivl om at jeg har arvet det fra min mor. Forskellen  er bare at hun benægter det, og jeg arbejder på at finde en løsning. Lige nu er jeg gravid, og så er det jo nogle helt andre kræfter der er på spil �� MEN så snart det er muligt for mig skal jeg have en hormon spiral. Jeg har ikke haft en før, fordi jeg af en eller anden årsag ikke har haft lyst, før jeg var færdig med at få børn,  men jeg håber virkelig det kan være løsningen. Ellers virker det for mig at gå nogle lange ture, og spise sundt, jeg kan i hvert fald mærke en tydelig forskel, og så at huske mig på selv at jeg lige skal styre mit hormon udbrud så det ikke går udover andre, lige tage 5 min for mig selv, tidligt i seng osv. 

Okay, rart at vide at jeg ikke er alene med det her...

Her hjælper det også med at gå lange ture, dog ikke hver gang. 

Det ville være skønt med en mirakelkur for det her   

Held og lykke med din graviditet og fødsel og jeg håber det løser sig for dig.

Anmeld Citér

6. oktober 2019

Anonym trådstarter

Ingen andre?

Anmeld Citér

6. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ingen andre?

Jeg er nedtrykt/depri i et par dage op til og det er kommet efter jeg har fået børn. 

Men det er ikke så slemt at jeg må sygemeldte mig. Men masser af søvn , gåture og sundt mad hjælper og så afslapning eller lave noget vildt sjovt som afleder mit humør. Men nok også at acceptere at det er som det er og planlægge sig ud af det.

Anmeld Citér

7. oktober 2019

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg mærker selv noget mere til mine hormonelle udsving her efter at jeg har fået børn, men slet ikke noget nær så kraftigt som du beskriver det. Jeg har aldrig døjet med PMS, inden jeg blev mor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.