Det giver ingen mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
7 svar
2 synes godt om
1. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej piger, 

jeg er virkelig helt rundt på gulvet, sagen et den, at jeg er gravid. Jeg testede positiv den 15 september og havde en positiv ÆL test d. 30 august, fra clearblue, med digital aflæsning - så nej, jeg kan ikke have afløst den forkert. 

MEN sagen er den, at jeg i dag har været til scanning, der var et fint lille hjerteblink, MEN hun sagde jeg kun var 5+ noget, ja endda var jeg så ny gravid at hun ikke kunne sige meget andet?? Jeg forstår INGENTING, hun sagde at jeg ca var blevet gravid d. 8 september? Altså over en uge efter positiv ÆL test? Nogle der har prøvet noget lignende??? 

Hilsen hende den forvirrede

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Hej piger, 

jeg er virkelig helt rundt på gulvet, sagen et den, at jeg er gravid. Jeg testede positiv den 15 september og havde en positiv ÆL test d. 30 august, fra clearblue, med digital aflæsning - så nej, jeg kan ikke have afløst den forkert. 

MEN sagen er den, at jeg i dag har været til scanning, der var et fint lille hjerteblink, MEN hun sagde jeg kun var 5+ noget, ja endda var jeg så ny gravid at hun ikke kunne sige meget andet?? Jeg forstår INGENTING, hun sagde at jeg ca var blevet gravid d. 8 september? Altså over en uge efter positiv ÆL test? Nogle der har prøvet noget lignende??? 

Det er ikke helt unormalt. Du kan have det man kalder en slow starter. Så vil du ligne du er kortere tid henne end du egentlig er. Til nf bliver du sikkert rykket igen. Og det er nf scanningen termin du skal gå efter uagtet hvad en ts har sagt 

tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

1. oktober 2019

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej piger, 

Du kan have mere end en ægløsning i en cyklus. 

Anmeld Citér

1. oktober 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej piger, 

Jeg blev også rykket 5 dage, både ved tidlig scanning og ved nf. Så jeg var egentlig kun 3+3 ved forventet mens i følge nf. 

Jeg ved helt sikkert hvornår jeg havde ægløsning, så det har været en slowstater her. Men altså baby er derinde endnu, og helt perfekt her 25+5.

Anmeld Citér

1. oktober 2019

Anonym trådstarter

Dejligt at høre nogle positive svar!! 

Jeg krydser fingre for at alt er som det skal være... Jeg holder fast i hjerteblinket, som jeg ved er udtryk for en god statistik ift. levedygtige børn. 

Det undre mig bare at hun måler CRL til 5,3 mm og der var hjerteblink og hun så siger 5+ for når jeg læser på nettet, så er man noget længere både ved 5,3 mm og hjerteblink. - skal derop igen i næste uge, for at fastslå præcis længde osv, så der håber jeg kun kan sige lidt mere

Anmeld Citér

2. oktober 2019

God-mor

Anonym skriver:

Hej piger, 

Jeps. Jeg blev sat 10 dage tilbage. Der var ikke hjerteblink, da jeg var til første scanning, man kunne faktisk ikke se så meget overhovedet. De mente alle at jeg ville aborterer. Det gjorde jeg aldrig og min søn er snart 3 år gammel, og han er født til termin. Men jeg har så testet positivt inden jeg overhovedet var blevet gravid åbenbart, altså jeg forstår det stadig ikke! Jeg håber det ender lige så godt for dig 

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Med begge mine børn har de tidlige scanninger vurderet mig omkring 1 uge mindre henne end jeg selv har beregnet. 
Til nakkefold er jeg begge gange blevet sat omkring 1 uge frem så det alligevel er endt med at passe med det oprindelige og begge er blevet til 2 smukke børn i sidste ende

Tænk lige hvor lille baby er når de måler så tidligt. En mm mere til den ene eller anden side kan betyde flere uger frem/tilbage. Faktisk også derfor de anbefaler først at vente med scanning til uge 12��

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Anonym trådstarter

Dejligt med endnu flere gode historier 

Jeg var været så nervøs, så jeg ringede til scanningsdamen i dag, fordi jeg havde nogle ubesvarede spørgsmål, og hun beroligede mig meget - hun mente jeg var i slutningen af uge 6 (omkring 5+5/6 stk.)  så det er omkring fem-seks dage der skiller hendes beregninger fra mine 

Hun sagde at når de scanner så tidligt så er det indenfor rammerne af 5 dage +/- hvilket jo så giver god mening at man hurtigt kan sættes en uge tilbage når det er indenfor de rammer. Derudover sagde hun, at ægget nogengange er lidt længere tid om at sætte sig fast, hvilket også kan være tilfældet. Under alle omstændigheder sagde hun alt så perfekt ud og hjertet blinkede så fint, så jeg skal på ingen måde være nervøs, og om to ugers tid, vil vi bedre kunne fastsætte termin, og der ville hun ikke blive overrasket hvis jeg er længere end hun tror og lidt kortere end jeg selv tror. 

Kom også i tanke om, at ÆL jo kan være op til 48? timer efter positiv ÆL test? Det er jo så to dage fra, jeg i princippet hele tiden har regnet med

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.