Anonym skriver:
Hej.
Mit spørgsmål handlede ikke om, hvor vidt det kan betale sig at få et arbejde. Tro mig, jeg vil utroligt gerne have et arbejde og gerne for flere måneder siden - men realiteten er en anden og da jeg på nuværende tidspunkt ikke aner om jeg går ledig i 1,5 år endnu og derefter skal vente lidt af hensyn til arbejdsgiver med at blive gravid (og måske lykkes det ikke lige med det samme), så er vi hurtigt oppe på en aldersforskel på min. 8 år mellem yngste og ældste og det var egentlig det vi gerne ville undgå. Det er derfor, jeg overvejer om drømmen bare skal realiseres nu mens jeg går på dagpenge frem for at vente og vente med en drøm der virkelig brænder for os.
Så tak for dit svar, men jeg ville på ingen måde spørge om jeg bare skal droppe jobsøgningen og gå på barsel i stedet. For jeg ville virkelig ønske jeg kunne få et job hurtigst muligt og komme videre..
Jeg ville få et job først.
Jo, du kan godt være bekendt over for en arbejdsgiver at forsøge at blive gravid.
Barsler er en helt naturlig del af arbejdsgivernes hverdag.
For mig er der forskel på, om man er gravid, når man bliver ansat og undlader at fortælle det og så på, om man prøver at blive gravid, efter man er blevet ansat.
DU ved jo ikke, hvor lang tid, det tager at blive gravid.
Så selvfølgelig skal du ikke droppe jobsøgningen. Sæt i gang.
Anmeld
Citér