Er det en normal reaktion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2019

fehår

Min datter på 26 måneder reagerer meget kraftigt i nogle situationer, hvor hun er virker bange for vores reaktion. Det kan f.eks. være, hvis hun kommer til at spilde et glas vand ud over sig selv, eller andre ting som kan ske for os alle. 

Hun trækker sig nærmest lidt ind i sig selv og småpiver, imens hun ser bekymret ud. Vi siger, "hov, det kan ske. Lad os lige få ryddet op", og så bliver hun glad og rolig og tørrer op. Hun siger tit "mor/far ikke sur" i et lettet tonefald.

Det undrer os så meget, for vi taler altid stille og roligt, og har netop bare en regel om, at uheld kan ske, men at man lige hjælper med at rydde op.

Er det noget, nogen af jer kan nikke genkendende til fra jeres egne børn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2019

83GCML

Kan hun have fået skæld ud i lignende situationer af fx dagplejemor, bedsteforældre eller lign., som gør at hun frygter, at I også vil skælde ud? Ellers synes jeg, det lyder lidt mærkeligt.... 

Anmeld Citér

27. september 2019

Anonym

Vores datter er præcis samme alder og hun er også lige inde i en periode hvor hun reagerer helt vildt på nogen ting og virker til at være "bange for skældud" agtigt.... Hun er meget sur på mig om morgenen når hun skal afleveres osv - de siger i vuggestuen at vi skal tage det roligt for det går over igen 

Anmeld Citér

27. september 2019

fehår

83GCML skriver:

Kan hun have fået skæld ud i lignende situationer af fx dagplejemor, bedsteforældre eller lign., som gør at hun frygter, at I også vil skælde ud? Ellers synes jeg, det lyder lidt mærkeligt.... 

Jeg er 100% på, at familie ikke har skældt ud, men jeg har også tænkt tanken om dagplejemor. 

Anmeld Citér

27. september 2019

fehår

Anonym skriver:

Vores datter er præcis samme alder og hun er også lige inde i en periode hvor hun reagerer helt vildt på nogen ting og virker til at være "bange for skældud" agtigt.... Hun er meget sur på mig om morgenen når hun skal afleveres osv - de siger i vuggestuen at vi skal tage det roligt for det går over igen 

Hun har reageret sådan i måske 6 måneder nu, men det er bare blevet meget værre de sidste måneder. Hun reagerer ikke rigtigt anderledes end sædvanligt i andre situationer. 

Anmeld Citér

27. september 2019

grinny

Den periode har vi også haft - hun blev ked og lige så snart vi sagde det gør ikke noget så gentog hun det.

Helt klart en periode de går igennem for her bliver der aldrig skældt ud og da hun var i den periode blev hun ikke passet ude af familien og hendes DP kunne aldrig finde på at skælde ud - nu er hun næsten 3 og perioden og (for længst) stoppet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.