Dreng 6 år, vægt og højde. For lille? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.874 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. september 2019

LouiseK.

Vores dreng er 6 år lige om lidt, start oktober. 

Han vejer 18,0 kg om aftenen, og er 112 cm høj. 

Bruger str 29 i sko, og har kunne passe denne str. længe. 

Da vi var hos lægen som 5-årig sagde hun ikke noget, så tænker at det er fint nok. 

Men hvor store er jeres drenge? 

Bliver lidt bekymret når jeg ser, at han måske er lidt undervægtig på skalaen man kan finde diverse steder. Min far synes han er blevet meget tynd det sidste års tid, men han spiser alt, for sund alm god nærende mad, også morgenmad. 

Det er bare som om det er gået helt i stå, men måske han pludselig tager et ryk? 

Jeg er selv 166 cm høj, og min kæreste 175 cm - så det er jo ikke fordi vi selv er høje og alm/spinkel af bygning. 

Louise

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2019

LSS

Min datter (6 år om 2 dage) er præcis samme str. Vores læge er ikke bekymret. Jeg synes dog min datter ser meget tynd ud. Det er fx meget meget nemt både at se og tælle ribbene.

Anmeld Citér

26. september 2019

Missyou

Min søn bliver 6 i maj og har næsten samme str som din. Han måler 110 cm og vejer 18-19 kg. Jeg tænker det er ok, omend han ikke er den højeste. Jeg er selv 167 og far er 176, så han bliver nok heller ikke vildt høj. 

Anmeld Citér

26. september 2019

Annemette07

LouiseK. skriver:

Da vi var hos lægen som 5-årig sagde hun ikke noget, så tænker at det er fint nok. 

Bliver lidt bekymret når jeg ser, at han måske er lidt undervægtig på skalaen man kan finde diverse steder. Min far synes han er blevet meget tynd det sidste års tid, men han spiser alt, for sund alm god nærende mad, også morgenmad. 

Det er bare som om det er gået helt i stå, men måske han pludselig tager et ryk? 

Jeg er selv 166 cm høj, og min kæreste 175 cm - så det er jo ikke fordi vi selv er høje og alm/spinkel af bygning. 

Louise

Min søn bliver 6 år til oktober. Han vejer 24 kg og er 120 høj, men han er også stor af sin alder. Jeg er 161 og min mand er lige lidt over 180 :-)

Anmeld Citér

26. september 2019

321

Profilbillede for 321
LouiseK. skriver:

Louise

Synes ofte de bliver tyndere når de når skole alderen. Så er det som om det sidste børnehave fedt ryger af. 

Anmeld Citér

26. september 2019

VAA

Min søn var ved sin 6 års undersøgelse 128 vejede 28 kg og brugte str. 34 i sko �� Han var i øvrigt 59cm og 5 kg ved fødslen. Han er en af de høje i klassen, men ikke den højeste. Jeg er 169 cm, og han far er 196 cm

Hvis man kigger på vækstkurven på sundhed.dk så er din dreng helt normal, så så længe din læge ikke siger noget, og han virker sund og rask, så ville jeg ikke bekymre mig

Anmeld Citér

26. september 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min søn på 6 år er 122 cm og vejer 18,5... lang og tynd med synlige ribben. Han bruger 92 i underbukser og 122 i langebukser for at de er lange nok - tilgengæld skal det være xslim modeller ellers har han ikke en chance for at holde det oppe. Han har sine han blev født være mega langsom til at tage på og sådan er han bare. Han følger sin egen kurve og spiser og sover og er fuld af energi og så er jeg ikke bekymret. 

Anmeld Citér

26. september 2019

klokkeblomsten85

LouiseK. skriver:

Louise

Min datter på 7 år er 136 cm høj og vejer ca 28 kg. Hun bruger str 36 i sko.

Min datter på snart 4 er 115 cm høj og vejer 20 kg og bruger str 28 i sko. 

Mine børn har fået gener fra min side af familien hvor de fleste er høje og tynde. Jeg er selv 170 høj og faren er 180 høj. Vi er begge lidt overvægtige. Generne sprang mig over. ����

Lægen siger at så længe de følger deres kurve så er det fint.

Tror ikke du skal være bekymret for ham.

Anmeld Citér

26. september 2019

FrkGranger

Min er fra juni 2014, så er 5.. 

Han er 113 høj og vejer 21 kg, han bruger str 34/35 i sko. 

Far er 176 og jeg 172 cm.. 

Han følger sin egen kurve så lægen har sagt han er som han skal være.. 

Anmeld Citér

26. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min 7årige er 136cm, vejer 26kg og bruger 34 i sko. 

Han er en af de høje i klassen, men far er også næsten 2meter. 

Så længe jeres dreng har proportionel sammenhæng mellem højde og drøjde, så er alt fint hvad skulle man også gøre ved det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.