Sende en pakke med posten/dao/bring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2019

Anonym trådstarter

Hvordan gør man lige det? SKAL jeg ha en printer fir at sende en pakke? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Nej. 

Med DAO går du ind og udfylder navn, adresse osv. på modtager og dig selv(prøv evt. at tjekke hjemmesiden ud). 

Du skal angive mål og vægt på din pakke og betale. Så får du en “kode” du kan skrive på et stykke papir og sætte uden på pakken(kom den evt. i en frysepose, så den ikke bliver våd). Og vupti ned på posthuset med den. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej. 

Med DAO går du ind og udfylder navn, adresse osv. på modtager og dig selv(prøv evt. at tjekke hjemmesiden ud). 

Du skal angive mål og vægt på din pakke og betale. Så får du en “kode” du kan skrive på et stykke papir og sætte uden på pakken(kom den evt. i en frysepose, så den ikke bliver våd). Og vupti ned på posthuset med den. 

Men der står det tager 1-2 dage at modtage den der label?  Det er den du mener ik? 

Anmeld Citér

26. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Men der står det tager 1-2 dage at modtage den der label?  Det er den du mener ik? 

Nej du får en “kode” du kan vælge at printe eller blot at håndskrive den og klistre på pakken

Anmeld Citér

26. september 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Du kan gå ind på gporto.dk. Der kan man sende forsikret med både dao, gls og postnord. 

Så udfylder du formularen på modtager. Hvis du vælger dao kan du ikk bare afleverer på posthus. Der skal du se hvilken butik (oftest kiosker eller tankstationer) der samarbejder med dao. Og der afleverer du så. 

Du får en 9 cifret kode som du skriver på kassen. Udfra den kode kan indleveringsstedet se hvor den skal hen og printer selv label de sætter på kassen. Også går der 3-4 dage at nå frem. 

Jeg angiver aldrig mål gennem gporto. Det er ikke nødvendigt. Der er vægten rigeligt. 

Der er en fin beskrivelse derinde hvordan man gør. Det er meget ligetil 

Anmeld Citér

26. september 2019

LouiseK.

Hej 

Nej. Du skal gå ind på coolrunner.dk og angive de forskellige oplysninger, hvem sender pakken og hvem er modtageren. 

Hvis det er DAO får du en kode, som du skriver på pakken. Intet andet. Ingen adresse for det kan de se i koden, posten. 
Hvis den f.eks sendes med BRING kan du godt få en label som du skal printe, men det fik jeg gjort på den lokale tankstation sidst, da jeg ikke selv ejer printer  

Det er mega nemt med DAO, og de har den som regel dagen efter - men husk det er kun mindre pakker! 
Store pakker skal sendes med de andre firmaer, men det finder den automatisk ud af, når du giver de oplysninger. 

Mvh 
Louise

Anmeld Citér

26. september 2019

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar  jeg prøver mig frem. Har i mine 27 år aldrig sendt en pakke 

Anmeld Citér

26. september 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Mange tak for jeres svar  jeg prøver mig frem. Har i mine 27 år aldrig sendt en pakke 

Via gporto.dk. 

Har laver en hurtig forklaring til dig  

pil nr 1: vælg vægt på pakken. 

Pil nr 2: kryds af i dao. indleveringssteder nær dig kommer frem (dem der samarbejder med dao)

pil nr 3: udfyld oplysninger på modtager 

pil nr 4: opret konto (dette kan også gøres først) 

klik derefter på videre. 

Betal med enten kreditkort eller mobilepay 

accepter betingelser

når du har betalt kommer der en 9 cifret kode frem på skærmen som du skriver tydeligt på kassen

også er du færdig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.