Ørering sidder fast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.998 visninger
10 svar
39 synes godt om
25. september 2019

Anonym trådstarter

min datter på 7 kom i forgårs og viste mig at hendes ørering gjorde ondt og det kan jeg godt forstå da låsen er groet ind i øret på hende, og man må slet ikke røre øret må dårligt kigge på det. Har så prøvet at fjerne den mens hun sov men det gør for ondt for hun vågner, har så fået noget bedøvende gel i dag af min moster som er anæstesi sygeplejerske og har nu prøvet 3 gange her nu mens hun sover, men den sidder fast og hun er nu vågnet og er ked af det. Ringer til lægen i morgen men de får jo heller ikke lov til at røre ved det. Hva fanden gør de så. Jeg vil nødig ud i tvang og overgreb på min datter ved at hun skal holdes fast mens de piller den ud, jeg tænker hun skal i narkose eller i hvert fald medicineres for at vi kan få lov at pille/skære den ud, men gør man det? Fuck hvor er jeg ked af det på hendes vegne.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2019

Lje

min datter på 7 kom i forgårs og viste mig at hendes ørering gjorde ondt og det kan jeg godt forstå da låsen er groet ind i øret på hende, og man må slet ikke røre øret må dårligt kigge på det. Har så prøvet at fjerne den mens hun sov men det gør for ondt for hun vågner, har så fået noget bedøvende gel i dag af min moster som er anæstesi sygeplejerske og har nu prøvet 3 gange her nu mens hun sover, men den sidder fast og hun er nu vågnet og er ked af det. Ringer til lægen i morgen men de får jo heller ikke lov til at røre ved det. Hva fanden gør de så. Jeg vil nødig ud i tvang og overgreb på min datter ved at hun skal holdes fast mens de piller den ud, jeg tænker hun skal i narkose eller i hvert fald medicineres for at vi kan få lov at pille/skære den ud, men gør man det? Fuck hvor er jeg ked af det på hendes vegne.  

Jeg prøvede det som præcis 6 årig. Skete på koloni og jeg havde bestemt ikke sagt noget til de voksne. Hos mig var det bare ikke låsen men en lille kugle på den modsatte side. Omkring lægen, lille snit og ud om kom den. Det var en voksenbeslutning om, at den jo skulle ud. 

Jeg har ikke traumer i dag og det var vist ikke mere dramatisk end det kunne kureres med én is. Så narkose, tvang og beroligende medicin er måske lige at skyde gråspurve med kanoner? En dialog med en 7-årig at "sådan er det" samt en effektiv læge burde kunne løse problemet. 

Vh.

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Jeg prøvede det som præcis 6 årig. Skete på koloni og jeg havde bestemt ikke sagt noget til de voksne. Hos mig var det bare ikke låsen men en lille kugle på den modsatte side. Omkring lægen, lille snit og ud om kom den. Det var en voksenbeslutning om, at den jo skulle ud. 

Jeg har ikke traumer i dag og det var vist ikke mere dramatisk end det kunne kureres med én is. Så narkose, tvang og beroligende medicin er måske lige at skyde gråspurve med kanoner? En dialog med en 7-årig at "sådan er det" samt en effektiv læge burde kunne løse problemet. 

Vh.

Min datter kan man ikke overtale til at blive pillet ved øret for så havde jeg fået den ud, så vil hun hellere lade den sidde. Så det er ikke en mulighed. Der er de tre muligheder som jeg nævnte. Fastholdelse, narkose eller medicinering, jeg har selv bedøvet øret og må stadig ikke nærme mig det selvom det ikke gør ondt. Hun sparker og slår hvis jeg prøver. Og har prøvet at snakke med hende om hvad der kan ske hvis ikke den kommer ud og det er hun ligeglad med, der er bare ikke nogen der skal røre det øre, jeg må ikke en gang røre det andet øre som ikke gør ondt hun går helt i panik.

Anmeld Citér

25. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Min datter kan man ikke overtale til at blive pillet ved øret for så havde jeg fået den ud, så vil hun hellere lade den sidde. Så det er ikke en mulighed. Der er de tre muligheder som jeg nævnte. Fastholdelse, narkose eller medicinering, jeg har selv bedøvet øret og må stadig ikke nærme mig det selvom det ikke gør ondt. Hun sparker og slår hvis jeg prøver. Og har prøvet at snakke med hende om hvad der kan ske hvis ikke den kommer ud og det er hun ligeglad med, der er bare ikke nogen der skal røre det øre, jeg må ikke en gang røre det andet øre som ikke gør ondt hun går helt i panik.

Men ofte reagerer børn også meget kraftigere overfor os forældre.. jeg tror også at en læge vil kunne fikse det på en ret harmløs og rolig facon ja hun vil nok græde, men chancen for at hun sparker og slår lægen, er alligevel ikke så stor, vil jeg vove at påstå. Et barn i den alder er jo fuldt ud bevidst om hvad man gør og ikke gør, overfor fremmede mennesker. Også når de er kede af det og sure.

Afsted til lægen, og pøj pøj  

Anmeld Citér

26. september 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Du kan være sikker på at lægen ikke lægger hende i narkose pga en ørering eller medicinerer hende for den sags skyld. 

Det gør man jo heller ikk med vacciner selvom det gør ondt på dem. Så må man sov forælder sidde og holde on barnet og kramme og trøste i mens. 

Anmeld Citér

26. september 2019

Birthdaybaby

Måske kan den klippes af fra forsiden. 

Anmeld Citér

26. september 2019

Hønepigen

Hvad med st smøre emla creme på. Det gør området følelsesløs. Og så må I som forældre holde fast og få øreringen ud.

Mine børn har også været hysteriske ved klipninger og blodprøver ... men sådan er livet. Så må man tage dem i et fast greb så de ikke ormer. Man kan jo ikke lade være med st blive klippet fx. 

Din datter vil aldrig blive lagt i narkose for det du beskriver. 

Er det en ny ørering? - fik I ikke at vide st de skal drejes rundt jævnligt?

Anmeld Citér

26. september 2019

LSS

Det er måske lidt overdrevet at ville kræve narkose eller beroligende medicin pga en lille ørering. Det er heldigvis ikke dig der bestemmer det. Tænk hvis alle børn skulle i narkose fordi de bliver hysteriske. I sådan en situation må man snakke, holde fast og berolige barnet og så er det hurtigt overstået. Hun kunne klare at få hullerne lavet så kan hun også klare det her

Anmeld Citér

26. september 2019

ChesireKitty

Jeg er enig med de andre i at lægen selvfølgelig ikke ligger pigen i narkose bare for det. Narkose er både dyrt og kan være voldsomt ubehageligt. Min datter har været i narkose 2 gange. Første gang for at dræn i og anden gang for at få fjernet mandlerne. Begge gange var hun decideret gal da hun vågnede og både slog ud og sparkede når man prøvede at komme hen til hende, mens hun græd og skreg. Det er ikke sådan for alle, men jeg ville ikke tage chancen  selv hvis lægen mod ak forventning skulle gå med til det.

Anmeld Citér

26. september 2019

asphodel

Jeg synes at du skal stole på din læge. Så tag din datter med til lægen, og støt lægen i dennes profesionelle vurdering og håndtering af sagen. Og stoler du ikke på din læge, så burde du få dig en ny. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.