Søvn og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2019

Waller

Min datter er 10 måneder og er vant til at blive amment i søvn. Jeg ved godt det er en dårlig vane. Men det funger. Når hun sover ligger jeg hende i hendes seng. Her vågner hun lidt op, men kan som regel nusses i søvn igen. Men fra hun sover 19.30 til jeg går i seng kl. 22 kan jeg rende frem og tilbage hver gang hun vågner, og jeg ammer hende tilbage i søvn. og når jeg så er gået i seng kommer hun ind til os og sover når hun vågner første gang efter kl. 22. Inde i vores seng bliver hun også ammet videre i søvnen. Både min mand og jeg har prøvet alverden, men hun skriger indtil hun får sin vilje og bliver ammet. Hun vågner alt mellem 2 og 15 gange. Jeg er startet på arbejdet og jeg er ærlig talt ved at være ret træt af at blive afbrudt så mange gange om natten, men også at jeg ikke har meget alene tid om aften med min mand. Er der nogen som har et godt råd eller skal jeg bare se tiden an og håbe det går over af sig selv. På forhånd tak.
Vh. Den trætte mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2019

Hønepigen

Har du overvejet om hun får for lidt mad og er sulten - altså rigtig mad og ikke mælk?

mine har aldrig vågnet om natten i den alder, men spise også en del mad om dagen.

Anmeld Citér

24. september 2019

Nanana

Jeg var i gennem det samme med min datter. Det er bare så skrækkeligt. Jeg havde bestemt mig for at amme 12 mdr, men gav op da hun var 9mdr, af de samme grunde som du beskriver. I stedet gik jeg over til flaske. Den fik hun inden sengetid, og så når hun vågnede ud på natten. Fra den første dag sov hun meget bedre, jeg tænker hun måske blev mere mæt? Og jeg tror ikke en gang der gik 3 dage før vi kun var oppe én gang pr nat. 

Anmeld Citér

24. september 2019

Anonym

Hønepigen skriver:

Har du overvejet om hun får for lidt mad og er sulten - altså rigtig mad og ikke mælk?

mine har aldrig vågnet om natten i den alder, men spise også en del mad om dagen.

Det kan selvfølglig være forklaringen, men er det ikke så ofte. Min søn har været præcis som trådstarters datter, og er først nu begyndt at sove længere stræk, efter vi med gråd, kamp og kærlighed har måttet tage en kold tyrker fra amningen nu (han er snart to år). Han har aldrig fået flaske, men er blevet ammet og har fået fast føde, og vægten sagde 13,5 kg. ved 1 år. Nu en del mere. 

Summa summarum: Nogle børn sover bare ikke igennem, og nogle er meget afhængige af amningen. Generelt sover flaskebørn længere stræk end ammebørn, da der er andre mæthedsfremkaldende ingredienser i modermælkserstatning. Har dine børn fået en flaske til natten, da de var på alder med trådstarters datter? Det kan forklare meget. Ellers har du været heldig, og så er jeg misundelig 

Anmeld Citér

25. september 2019

Pb18

Vi var igennem nøjagtig det samme og vi havde succes med at jeg ammede baby i søvn, lagde hende og så var det ellers min mand der gik ind til hende hvis hun vågnede (med en flaske som back up). I en uge sov jeg på gæsteværelset og det hjalp og vi oplevede at hun ikke vågnede på samme måde. Det var også omkring 10 måneders alderen. 

Jeg stoppede natamning da hun var 11 måneder og brugte så flaske til at få hende til at sove. 

Hun fik dog halsbetændelse da hun var 11.5 måneder og efter det har vi ikke kunne få hende til at sove selv om aftenen, så nu er en af os nødt til at blive i sengen fra hun bliver lagt kl 19.30-20 (hun er endt i vores seng)  

Anmeld Citér

25. september 2019

Janet1989

Det lyder som min datter lige for tiden . Jeg overvejer at gå på flaske, fordi hun ammer meget om natten (dog er det vist bare fordi hun bruger mig som sut primært) men hun vågner mange gange pga det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.