Min datter vil ikke have gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
7 svar
8 synes godt om
22. september 2019

Anonym trådstarter

Min datter fylder 8 år lige om lidt og skal fejres. Eller skal og skal, det er hendes beslutning. Men hun vil gerne. Problemet er bare rammerne. Hun vil med pigerne fra klassen (hun er introvert og synes det er for meget, når hele klassen er med). Det er ca 9 piger. Men hun vil ikke have dem med hjem. Hun er bange for de ødelægger hendes ting, da dette skete ved et uheld sidst hun holdt hjemme. Jeg har forsøgt at snakke med hende om det, tale om vi holder øje og at uheld jo kan ske, men hun vil ikke.

Vi har ikke råd til at fejre fødselsdag fx i legeland og den slags. Vi tænkte på at leje fælleshuset en eftermiddag, men det er ét kæmpe stort rum, hvor det ville virke super underligt og akavet at holde fest for 9 mennesker. Men hvad så?

Tænker på en løsning hvor vi holder hjemme men ikke bruger hendes værelse. Men ved ikke helt hvad vi så skal få tiden til at gå med, med 9 tøser.

Hjælp 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Min datter fylder 8 år lige om lidt og skal fejres. Eller skal og skal, det er hendes beslutning. Men hun vil gerne. Problemet er bare rammerne. Hun vil med pigerne fra klassen (hun er introvert og synes det er for meget, når hele klassen er med). Det er ca 9 piger. Men hun vil ikke have dem med hjem. Hun er bange for de ødelægger hendes ting, da dette skete ved et uheld sidst hun holdt hjemme. Jeg har forsøgt at snakke med hende om det, tale om vi holder øje og at uheld jo kan ske, men hun vil ikke.

Vi har ikke råd til at fejre fødselsdag fx i legeland og den slags. Vi tænkte på at leje fælleshuset en eftermiddag, men det er ét kæmpe stort rum, hvor det ville virke super underligt og akavet at holde fest for 9 mennesker. Men hvad så?

Tænker på en løsning hvor vi holder hjemme men ikke bruger hendes værelse. Men ved ikke helt hvad vi så skal få tiden til at gå med, med 9 tøser.

Hjælp 

Hvad med et eller andet naturområde, hvor der må laves bål? 

Lave dej til snobrød og bage dem over bål. Riste skumfiduser og måske have en gang pizzasnegle eller noget andet nemt med, som lidt ekstra? 

Og så lave nogle lege. Vi lavede sådan en jeopardyqiuz da vores datter fyldte 9

Anmeld Citér

22. september 2019

Babyklar87

Hov undskyld. Fik lige svaret uden at se at det gerne skal være hjemme.

Kan I evt. sætte nogle af de mest “udsatte” ting eller yndlingsting væk, men I holder fødselsdag? 

Og ellers sørge for at der er underholdning/lege så de ikke nødvendigvis behøver på værelset? 

Anmeld Citér

22. september 2019

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Hvad med et eller andet naturområde, hvor der må laves bål? 

Lave dej til snobrød og bage dem over bål. Riste skumfiduser og måske have en gang pizzasnegle eller noget andet nemt med, som lidt ekstra? 

Og så lave nogle lege. Vi lavede sådan en jeopardyqiuz da vores datter fyldte 9

Det er en god nok ide, men transporten dertil ville være noget bøvl. Fordi de relevante steder skal man til i bil, og vi har kun én  vi planlægger nemlig at holde det på dagen efter skole, så det er en torsdag  det ville min datter helst.

Ift at pakke nogle ting væk har jeg foreslået det, men hun vil slet ikke have dem på værelset. Så er det med hvilke aktiviteter vi kan finde på, så det bliver fælles og ikke grupperinger, men synes godt nok det er svær. Man kan jo håbe på godt vejr så det er dejligt at være ude. 

Vi tænker at hente pigerne fra skole kl 14, så er vi hjemme ca 14.20, og så har vi et par timer, hvorefter der er forældrekaffe og tak for i dag kl 17..

Anmeld Citér

22. september 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Vi har været til flere fødselsdage på den lokale legeplads eller Park.

Så kan man leve fangelege, stopdans, skattejagt eller spille bold.

Og hvis man skriver man skal være ud har børnene påklædning der passer.

I kan også bare være i haven og håbe skovtur med snobrød på grill, tæpper og måske telt eller lign.

Anmeld Citér

22. september 2019

Soonmom

Hvad tænker hun selv?

- Hun er vel ved at være så stor nu, så hun selv må forslå noget.

Jeg havde sagt at hvis hun ville holde fødselsdag så forgår det herhjemme og at de selvfølgelig ikke ødelægger noget med vilje og ellers kan hun jo så bare ikke have gæster 

Anmeld Citér

22. september 2019

Babyklar87

Anonym skriver:

Det er en god nok ide, men transporten dertil ville være noget bøvl. Fordi de relevante steder skal man til i bil, og vi har kun én  vi planlægger nemlig at holde det på dagen efter skole, så det er en torsdag  det ville min datter helst.

Ift at pakke nogle ting væk har jeg foreslået det, men hun vil slet ikke have dem på værelset. Så er det med hvilke aktiviteter vi kan finde på, så det bliver fælles og ikke grupperinger, men synes godt nok det er svær. Man kan jo håbe på godt vejr så det er dejligt at være ude. 

Vi tænker at hente pigerne fra skole kl 14, så er vi hjemme ca 14.20, og så har vi et par timer, hvorefter der er forældrekaffe og tak for i dag kl 17..

Som jeg skrev, lavede vi en jeopardyquiz. 

Udover det, lavede vi en lille “skattejagt” hvor de blev delt i to hold og skulle til forskellige aktiviteter. Bl.a. kimslegen, føle(vi havde lavet en melklisterblanding og de skulle sige hvad de mærkede deri), en hvor de havde en kæmpe havehandske på og skulle samle så mange ting op som muligt på tid og så kan jeg ikke lige huske de andre. De fik så point efter det. 

Jeg vil sige at tiden faktisk går hurtigt på den måde. Her var det en weekend, hvor de først spiste frokost og så legede vi efterfølgende.

Anmeld Citér

22. september 2019

2018mor

Anonym skriver:

Da jeg var barn og vi holdt fødselsdage for klassen, legede vi altid en masse lege. Stoledans, ballondans, flaskehalsen peger på, pakkeleg og sådan noget. Dem der havde muligheden for set, havde tit lavet en skattejagt udenfor. 

Var det måske en ide? 

Jeg husker en gang, hvor vi fik pizza, som vi selv var med til at lave. Små pizzabunde og en masse skåle med fyld, og så fik man eller lov at gå bananas. Det husker jeg som en kæmpe succes. Vi var så vist kun 5-6 piger, ved ikke om det bliver for voldsomt med 9. Men så ville der da i hvertfald gå noget tid med dét  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.