Hvor meget fik i lov at låne fra banken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2019

Anonym trådstarter

Og hvilken bank?

vi skal nemlig afsted at snakke med banken og er bare nysgerrig hvor meget i fik lov at låne  

Fordi jeg ved man kan regne det ud på nettet, men alle vores omgangskreds har fået lov at låne meget mere uden at ha en stor opsparing ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2019

Strain

4 gange vores husstands indtægt. Sådan ca.

Anmeld Citér

20. september 2019

Anonym

Ca. 5* husstandens årsindtægt. 

Anmeld Citér

20. september 2019

Pb18

Det er så svært at sammenligne...

Der er kommet nye regler og flere af de banker, der tidligere gav mulighed for at låne mere, har fået kommentarer fra Finanstilsynet, så de nu også har skærpet reglerne. Derudover afhænger det af en masse ting - om man bor i et vækstområde, visse huse kan kun belånes med 60% realkredit (fx ved beliggenhed op af meget trafikeret vej), husstandens størrelse (kravet om rådighedsbeløb) og meget andet.

Men tal med flere banker og overvej om de måske har en pointe ved ikke at ville låne jer det beløb i måske håber på... Selvom det kan være svært når man er på jagt efter drømmehuset

Anmeld Citér

20. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Og hvilken bank?

vi skal nemlig afsted at snakke med banken og er bare nysgerrig hvor meget i fik lov at låne  

Fordi jeg ved man kan regne det ud på nettet, men alle vores omgangskreds har fået lov at låne meget mere uden at ha en stor opsparing ?

Godt nok 13 år siden og reglerne er sikkert over om siden da.  

men min ex og jeg lånte i sparnord (dengang basis bank) 540.000 kr. Vi var to i husstanden. Ham som postomdeler og mig på kontanthjælp. Det var ikk noget problem. 

Anmeld Citér

20. september 2019

Anonym

5 x årsindtægt, sådan ca. 

Hos JyskeBank. 

Anmeld Citér

20. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Og hvilken bank?

Tror vi kunne låne 5x årsindkomst - vi kunne låne en del mere end vi ville købe hus for. 

Anmeld Citér

21. september 2019

Janet1989

Vi fik afvide vi kunne låne 3x årsindtægt og så gange med to , så 6x årsindtægt, da vi er to voksne i husstanden. 

Men i det område hvor vi bor i, er der ikke så dyre huse, og det er ikke et helt dødt område (to skoler, mange dagligvarebutikker osv) 

så vi købte en hus til 880.000, men vi kunne sagtens have lånt 2,2 mil .. men hvorfor overbelåne? det skal siges at vi ingen opsparing havde, men min far lånte os til udbetalingen..

og det var hus Salling bank i Skive skide god bank!

Anmeld Citér

21. september 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Og hvilken bank?

Vi har lånt 2,4. Vi havde ingen opsparing men en andelslejlighed vi kunne få 700.000 for ved salg. (Vi skyldte ikke mere i den). 

Jeg fik dengang 26.500 før skat og min mand 30.000 før skat. 

Vi havde ingen gæld udover SU-lån. 

Det er to år siden. Vi har lånt via BankNordik hos realkredit. Vi lagde 600.000kr i udbetaling derfor var banklån ved siden af ikke nødvendigt. 

Anmeld Citér

22. september 2019

Abracadabra

4-5*årsløn i de banker, vi spurgte. For 10 år siden i øvrigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.