Delebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.272 visninger
9 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. september 2019

Anonym trådstarter

Jeg har brug fir jeres gode råd.

Vi har et barn på snart 9år, som er delebarn.

Dele ordningen hedder 10/4.

barnet ytret ofte, at barnet ikke vil på weekend, at barnet savner mig, og græder ofte, når barnet er på weekend hos den anden forældre.

Andre der har stået i den situation?

gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2019

Anonym

Øv øv  siger barnet hvorfor?

I risiko for at være angrebet synes jeg kvinderne “pap-mor” kan være modbydelige ( Ikke alle) 

Ihvetfald alle dem vi har tæt op er der ingen der har knækket koden til at være rummelig og glad for resvere børnene de ser dem mere som en udgift?

Kan han prøve sætte ord på hvad der fejler?

Anmeld Citér

18. september 2019

Soonmom

Tænker det er meget normalt og det sikkert også gør sig gældende den anden vej. 

Når man bliver skilt skal barnet jo altid savne den ene 

Anmeld Citér

18. september 2019

FruK

Du skal selvfølgelig spørge til hvorfor, hvad er det der gør at barnet bliver ked af det.

Når det er sagt, så skal du også bakke op om at barnet selvfølgelig skal se sin anden forælder. Sig at det er helt ok at savne og at du godt forstår det. Men at det nok skal blive hyggeligt. Og fortæl også at du selvfølgelig også savner, men at du hygger dig og har det godt når barnet er hos den anden - savn kan nogle gange bunde i, at man er bange for at den anden forælder er ked af, at man er væk.

Anmeld Citér

18. september 2019

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Du skal selvfølgelig spørge til hvorfor, hvad er det der gør at barnet bliver ked af det.

Når det er sagt, så skal du også bakke op om at barnet selvfølgelig skal se sin anden forælder. Sig at det er helt ok at savne og at du godt forstår det. Men at det nok skal blive hyggeligt. Og fortæl også at du selvfølgelig også savner, men at du hygger dig og har det godt når barnet er hos den anden - savn kan nogle gange bunde i, at man er bange for at den anden forælder er ked af, at man er væk.

Jeg takler det lige præcis på den måde du skriver der, da det er helt okay at savne. 

Ofte handler det om savn til mig, og det gør at barnet ofte er alene og ked af det ( det er forklaring fra barnet)

Anmeld Citér

18. september 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Tænker det er meget normalt og det sikkert også gør sig gældende den anden vej. 

Når man bliver skilt skal barnet jo altid savne den ene 

Det er sjælden det går den anden vej, desværre. 

Anmeld Citér

18. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Øv øv  siger barnet hvorfor?

I risiko for at være angrebet synes jeg kvinderne “pap-mor” kan være modbydelige ( Ikke alle) 

Ihvetfald alle dem vi har tæt op er der ingen der har knækket koden til at være rummelig og glad for resvere børnene de ser dem mere som en udgift?

Kan han prøve sætte ord på hvad der fejler?

Barnet siger, at barnet savner mig så meget og bare gerne vil være hjemme.  Jeg tænker ikke at denne bonus høre inde under den påstand. (Så det hvertfald skjult godt)

Anmeld Citér

18. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Barnet siger, at barnet savner mig så meget og bare gerne vil være hjemme.  Jeg tænker ikke at denne bonus høre inde under den påstand. (Så det hvertfald skjult godt)

Godt at høre 

- Hvor er det ærgeligt :/ Ja men han har nok bare brug for dig det svinger også hos os - Lige nu er far det bedste i verden! - han kan intet gøre galt - 

Anmeld Citér

20. september 2019

FruK

Anonym skriver:

Jeg takler det lige præcis på den måde du skriver der, da det er helt okay at savne. 

Ofte handler det om savn til mig, og det gør at barnet ofte er alene og ked af det ( det er forklaring fra barnet)

Snakker du godt med den anden forældre? Så kan du måske tage en snak om, hvad barnets har sagt. Man skal jo ikke være alene og ked af det  

Er der mon for meget alenetid - og derfor “for god” tid til at savne dig?

Så kan man jo formulere det overfor den anden som at “x savner at I laver noget hyggeligt sammen”. 

Anmeld Citér

23. september 2019

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Snakker du godt med den anden forældre? Så kan du måske tage en snak om, hvad barnets har sagt. Man skal jo ikke være alene og ked af det  

Er der mon for meget alenetid - og derfor “for god” tid til at savne dig?

Så kan man jo formulere det overfor den anden som at “x savner at I laver noget hyggeligt sammen”. 

Ja, det har jeg. går ind får åben dialog.

Jeg ved den anden forældre har haft meget travlt. (hvilket jo forekommer)

det er især den førstedag der er hårdest for barnet, altså skiftet når aften kommer og putte tiden kommer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.