Skimmelsvamp og udlejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2019

Abracadabra

321 skriver:

At der er skimmelsvamp er ikke altid udlejers skyld. I mange tilfælde er det også lejers skyld. 

Har selv arbejdet et sted med en afdeling der tog sig af sådan noget. Og som de sagde 1/3 af tilfældene var udlejers skyld, 1/3 var lejers skyld og 1/3 var begge parters skyld.

Det lyder rigtigt nok. 

Derudover er der nok i virkeligheden lidt skimmelsvamp i de fleste huse hér i dette fugtige klima. 

Vi havde en helt ulden væg i vores gamle lejlighed. Ellers fint murstenshus, men nordvæggen havde noget svamp. Vi vaskede det ned (da vi endelig opdagede det!), og havde ingen problemer efterfølgende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2019

Tommelise

321 skriver:

At der er skimmelsvamp er ikke altid udlejers skyld. I mange tilfælde er det også lejers skyld. 

Har selv arbejdet et sted med en afdeling der tog sig af sådan noget. Og som de sagde 1/3 af tilfældene var udlejers skyld, 1/3 var lejers skyld og 1/3 var begge parters skyld.

I mit tilfælde handler det om bygningens beskaffenhed og kuldebroer. 

Der er/har været skimmelsvamp i flere af lejlighederne, så hos mig er det fjernet for udlejers regning.

Udlejer foreslog, at det bare skulle vaskes ned og males over, men konsulenten fra kommunen sagde, at det ikke ville være nok, da sporerne havde sat sig.

Håndværkeren foreslog ekstra isolering af loftet, men det syntes udlejer ikke var nødvendigt. 

Det ville ellers være en god måde at forsøge at forebygge "tilbagefald".

Gavlen i "min" bygning er blevet efterisoleret. 

Selvfølgelig skal man sørge for at lufte ordentligt ud og gøre rent. Og hvis man sover køligt, så skal man sørge for at have varme på i soveværelset om dagen i den kolde årstid, og så kan man skrue ned, før man skal i seng.

Fugt i en kælder er sjældent lejers skyld. Kældre er temmelig udsatte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.