Sove ude med astmatisk bronkitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.671 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. september 2019

Ebemor

Min dreng på 10 måneder har fået astmatisk bronkitis og får medicin imod det. Det virker til at det ikke er så slemt, men lige i perioder i løbet af dagen hoster han en del. 

Jeg kan læse mig til at det ikke er så godt de sover ude i fugtigt vejr og eftersom det er efterår nu og ret kedeligt vejr, er jeg lidt i vildrede når jeg har en dreng som kun vil sove i barnevognen om dagen. 

Jeg har to barnevogne, én til gåture og én på altanen. Jeg bor på anden sal, så det er rart han både kan sove på gåture men også når jeg trænger til en slapper herhjemme eller få ordnet lejligheden. 

Er der nogle der har erfaringer med astmatisk bronkitis og vådt vejr? Burde jeg tage altanbarnevognen indenfor, hvilket jeg aldrig har prøvet, så jeg ved ikke om han vil kunne falde i søvn og sove ligeså godt. Eller skal jeg prøve at lade ham sove ude og se om han reagerer på det, om hosten forbliver den samme eller om det bliver forværret.?

Gode råd modtages med kyshånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2019

321

Profilbillede for 321
Ebemor skriver:

Min dreng på 10 måneder har fået astmatisk bronkitis og får medicin imod det. Det virker til at det ikke er så slemt, men lige i perioder i løbet af dagen hoster han en del. 

Jeg kan læse mig til at det ikke er så godt de sover ude i fugtigt vejr og eftersom det er efterår nu og ret kedeligt vejr, er jeg lidt i vildrede når jeg har en dreng som kun vil sove i barnevognen om dagen. 

Jeg har to barnevogne, én til gåture og én på altanen. Jeg bor på anden sal, så det er rart han både kan sove på gåture men også når jeg trænger til en slapper herhjemme eller få ordnet lejligheden. 

Er der nogle der har erfaringer med astmatisk bronkitis og vådt vejr? Burde jeg tage altanbarnevognen indenfor, hvilket jeg aldrig har prøvet, så jeg ved ikke om han vil kunne falde i søvn og sove ligeså godt. Eller skal jeg prøve at lade ham sove ude og se om han reagerer på det, om hosten forbliver den samme eller om det bliver forværret.?

Gode råd modtages med kyshånd 

Vores sov indenfor i barnevognen og sov faktisk bedre indenfor i den i forhold til udenfor. Men det er jo bare at prøve. Går det skidt må den jo udenfor igen.

Anmeld Citér

15. september 2019

Ebemor

321 skriver:

Vores sov indenfor i barnevognen og sov faktisk bedre indenfor i den i forhold til udenfor. Men det er jo bare at prøve. Går det skidt må den jo udenfor igen.

Jeg tænker jeg må prøve det, tænk hvis han sover endnu bedre inde, hvorfor har jeg aldrig prøvet det..? ��  havde du et vindue åben imens så der stadig kom frisk luft ind.? 

Anmeld Citér

15. september 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg har haft 2 astmatisk bronkitis børn og de har aldrig haft problemer med at sove ude i barnevognen de har altid sovet bedst ude 

Anmeld Citér

15. september 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores sov altid yde, i alt slags vejr. Syntes altid hun sov bedre i den, og syntes aldrig hun var mere påvirket. 

Det man ska huske hvis de sover inde, så er det stadig bedst at der er godt køligt, så deres slimhinder ik hæver. 

Og ja også fortælle at vores voksede fra det, da hun var omkring de 4 år. Vh Stine 

Anmeld Citér

15. september 2019

Stivdie

Vi fik at vide, at det primært var hvis det regnede eller var tåget, det var et problem. Og altså ikke almindeligt gråvejr. Vores har dog aldrig virket påvirket af det. 

Anmeld Citér

15. september 2019

321

Profilbillede for 321
Ebemor skriver:

Jeg tænker jeg må prøve det, tænk hvis han sover endnu bedre inde, hvorfor har jeg aldrig prøvet det..? ��  havde du et vindue åben imens så der stadig kom frisk luft ind.? 

Ja lige et vindue på klem så der kommer frisk luft ind. Synes man skal prøve sig lidt frem for hvad der virker på nogen virker ikke på andre.

Anmeld Citér

16. september 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores datter fik det konstateret, da hun var 6 mdr. og gik også medicin for det. Hun sov ude i alt slags vejr. Jeg havde bare baby-alarmen på hende og kunne hører hende.

Hun er i dag 10 år og er vokset fra det for længst

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.