Jeg kender og forstår godt din følelse. Jeg kommer også fra en meget lille familie.
Jeg/vi har valgt at skabe vores egne traditioner, for det er bare en nødvendighed, når familien ikke er så stor. Dog har vi nogle fødselsdage i december, som gør at programmet er lidt strammere end hidtil.
Weekenden før 1. december, hygger vi med at gå i skoven og samle ting og sager til juledekorationer/adventskrans og laver dem i den weekend. Vi får sat julelys/lyskæder op udenfor.
En af weekenderne i december, hygger vi med at julebage - det har min mand og jeg altid gjort. Også før vi fik børn.
En anden af weekenderne hygger vi med min mands søster og hendes familie - vi fletter julehjerter, laver julestjerner, spiller spil, spiser æbleskiver og risengrød til aftensmad.
Så har vi en weekend hvor vi holder fødselsdag og så er december faktisk gået rimelig hurtigt og alligevel med en masse hyggelige ting.
Den 24. december holder vi oftest med mine forældre, men vi kan også godt finde på, bare at vil holde jul alene.
1. juledag er vi altid hjemme og mine forældre og måske mine svigerforældre kommer og spiser julefrokost med os. Vi værdsætter at være hjemme de første par dage efter jul, fordi det er hyggeligt for børnene med deres julegaver.
Vi har så en fødselsdag mere mellem jul og nytår.
Jeg vil sige at du må se om du ikke kan gøre en indsats for at skabe jeres egne traditioner, ud fra hvad I som familie har lyst til at lave. Har I ikke nogle venner I kan hygge med? Vores venner hygger vi også med spontant i hverdagene osv. Det er guld værd og mega fedt.
Anmeld
Citér