Hjælp! Sutter på tommelfingeren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.211 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. september 2019

fehår

Min baby på 3 måneder er begyndt at sutte på tommelfinger. Hun tager ikke sut, og hun bliver ulykkelig, når jeg piller tommelfingeren ud.

Men er det ikke det rigtige at gøre? Sundhedsplejersken sagde, at jeg skulle stoppe hende, fordi det er så svært at afvænne et barn fra at sutte på tommelfinger. 

Jeg har tænkt mig at forsøge med sut igen med andre mærker. Har prøvet Bibs og Mam uden succes - og jeg har prøvet meget og mange gange. Nusseklud og stofble er heller ikke acceptable, heller ikke selvom jeg sover med dem, så de dufter af mig. 

Så hjælp, tak - hvad gør jeg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2019

Miti's mama

Min yngste nægtede alt andet end tommelfingeren... og ja, det er sværere at vænne dem af med det (du kan tage sutten væk, men ikke tommelfingeren), men det kan altså godt lade sig gøre. Så tag det roligt, hvis alt andet afvises, så er det ikke enden  Vi er ved at vænne hende fra tommelfingeren nu (hun er 2.5) og det går bedre hver dag. Min ældste slap først sutten efter hun var fyldt 3, så det er altså ikke værre

Anmeld Citér

11. september 2019

fehår

Miti's mama skriver:

Min yngste nægtede alt andet end tommelfingeren... og ja, det er sværere at vænne dem af med det (du kan tage sutten væk, men ikke tommelfingeren), men det kan altså godt lade sig gøre. Så tag det roligt, hvis alt andet afvises, så er det ikke enden  Vi er ved at vænne hende fra tommelfingeren nu (hun er 2.5) og det går bedre hver dag. Min ældste slap først sutten efter hun var fyldt 3, så det er altså ikke værre

Åh jeg sukkede lige af lettelse. Tak for dit svar! Sundhedsplejersken fik det virkelig til at lyde som verdens undergang. Jeg vil selvfølgelig stadig forsøge at undgå det, men jeg er roligere nu 

Anmeld Citér

11. september 2019

Abracadabra

Min yngste brugte også tommelfingeren længe, men stoppede vist ved 3 års alderen. Jeg syntes egentlig, at det var ret smart, for vi kunne altid se, STRAKS hun blev træt. 

Anmeld Citér

11. september 2019

Anonym

Jeg vil modsat de andre anbefale at du forsøger at stoppe det . Min søn på 3,5 nægtede også alt andet end tommelfingeren og vi gav op og lod ham bruge den. Det har været nemt og vi har aldrig været oppe om natten for at lede efter en sut. Det var faktisk også nemt at få ham til at stoppe med at bruge den når han er vågen. Men han bruger den desværre stadig så meget i søvne at han er ved at få suttebid Og det er jo ret svært at ændre ved noget han ikke gør bevidst. Vi er i samråd med tandlægen begyndt at tape han tommel ind til hånden om natten. Jeg synes bestemt ikke det er sjovt og ret synd for ham, men vil jo også gerne undgå at hans tænder bliver varigt ødelagt. 

Anmeld Citér

11. september 2019

Hønepigen

Jeg har en søn som kun ville sutte på tommel. 

Jeg må indrømme st jeg dynes det er meget voldsom og forkert af en tandlæge at anbefale at man som forældre taper sit barns fingre?

Min døn suttede meget og da han begyndte st få tænder der var blivende smurte jeg lidt go’ negl på. Det er fantastisk og ikke farligt men smager forfærdeligt. Han stoppede med st sutte på et døgn.

Så lad da endelig dit barn have den tryghed. 

Anmeld Citér

11. september 2019

Hønepigen

Jeg vil modsat de andre anbefale at du forsøger at stoppe det . Min søn på 3,5 nægtede også alt andet end tommelfingeren og vi gav op og lod ham bruge den. Det har været nemt og vi har aldrig været oppe om natten for at lede efter en sut. Det var faktisk også nemt at få ham til at stoppe med at bruge den når han er vågen. Men han bruger den desværre stadig så meget i søvne at han er ved at få suttebid Og det er jo ret svært at ændre ved noget han ikke gør bevidst. Vi er i samråd med tandlægen begyndt at tape han tommel ind til hånden om natten. Jeg synes bestemt ikke det er sjovt og ret synd for ham, men vil jo også gerne undgå at hans tænder bliver varigt ødelagt. 

Prøv go negl - her tog det kort tid at afvænne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.