Ordblind??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
2 svar
3 synes godt om
10. september 2019

Cameri11

jeg har brug for lidt råd.

min datter på snart 7 har problemer med stavningen.

når hun skal skrive kat skriver hun kt og læse bliver til lse. 

Ved sundhedsplejersken “dumpede” hun høreprøven, men lægen har senere afvist at der er noget galt med hendes øre.

Bogstavslydene kan hun ikke sætte sammen, og de mest gængse ord kan hun ikke huske.

er der nogen der har prøvet det samme med jeres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
Cameri11 skriver:

Ved sundhedsplejersken “dumpede” hun høreprøven, men lægen har senere afvist at der er noget galt med hendes øre.

Bogstavslydene kan hun ikke sætte sammen, og de mest gængse ord kan hun ikke huske.

Hvis forlyd og bagerste lyd er korrekt så er hun godt på vej til at stave. Det er almindeligt at undlade vokalerne i midten. Det er langt fra alle børn der er klar til at skrive/læse i 6 års alderen, på trods af hvad de nye krav lægger op til. Så ro på, måske er der noget, men det kan også sagtens være, at hun bare skal have lidt længere tid før koden knækker. Pas på med, at lægge for meget pres på. Hun skal gerne ende som en glad læser  for resten af livet

Anmeld Citér

11. september 2019

Mullemee

Cameri11 skriver:

Hvad siger hendes klasselærer? Min datter startede i 0. klasse sidste år (hun går i 1. nu) og hun havde heller ingen forståelse for bogstaver eller lyden. Det er først nu i 1. klasse, at hun er begyndt at kunne sætte et par bogstaver sammen.

Giv det lidt tid, og hør læren, om du skal gøre noget. Her blev læsevejlederen sat på, men hun så ikke et problem, så vi satte forventningerne ned.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.