Nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september 2019

Anonym trådstarter

Sagen er den, at vi tidligere at forsøgt på PB i 9 mdr. uden held. Vi måtte desværre stoppe vores projekt, grundet arbejde og ekstra uddannelse. Men nu kan vi endelig forsøge igen i slut oktober, efter at have "holdt pause" et helt år.

Denne gang er alle sejl sat ind i kampen for at det lykkes.

Min bedre halvdel er begyndt på B-daddy, jeg tager selv en multivitamin-pille til gravide, vi er stoppet med at drikke kaffe, drikker ikke cola, ryger ikke, drikker meeget sjældent alkohol og vi er begyndt at spise efter bogen "spis dig gravid", hvor vi indtager meget færre kulhydrater end vi tidligere har gjort (Nogen som har erfaringer med dette?).

Vi er begge to normale i vægt, er moderat aktive, og er henholdvis 26 og 31 år. 

Har i andre råd? Andre som har forsøgt i flere måneder, og har holdt en pause hvor det bare lykkedes med det samme? Er så nervøs for at det bare ikke vil lykkedes og vi skal vente i mange måneder/år før det sker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Sagen er den, at vi tidligere at forsøgt på PB i 9 mdr. uden held. Vi måtte desværre stoppe vores projekt, grundet arbejde og ekstra uddannelse. Men nu kan vi endelig forsøge igen i slut oktober, efter at have "holdt pause" et helt år.

Min bedre halvdel er begyndt på B-daddy, jeg tager selv en multivitamin-pille til gravide, vi er stoppet med at drikke kaffe, drikker ikke cola, ryger ikke, drikker meeget sjældent alkohol og vi er begyndt at spise efter bogen "spis dig gravid", hvor vi indtager meget færre kulhydrater end vi tidligere har gjort (Nogen som har erfaringer med dette?).

Har i andre råd? Andre som har forsøgt i flere måneder, og har holdt en pause hvor det bare lykkedes med det samme? Er så nervøs for at det bare ikke vil lykkedes og vi skal vente i mange måneder/år før det sker. 

Har du mens? Måske tiden snart er inde for at blive undersøgt, man siger man skal prøve 1 år 

Anmeld Citér

10. september 2019

Anonym trådstarter

Jeg har regelmæssig mens, og min cyklus er typisk på 29-32 dage. Så den er rimelig stabil, så burde næsten ikke være det Jeg har faktisk haft snakket med min læge, men hun sagde, at man ikke som sådan bare kunne blive undersøgt.  Så skulle det være for at komme i behandling

Anmeld Citér

10. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde en veninde på et tidspunkt der også forsøgte længe med sin daværende kæreste. Jeg havde så læst en artikel på et tidspunkt om sædkvalitet og at området skulle holdes koldt. Det fortalte jeg hende. 

Kæresten skiftede til løse boxershorts og bukser i en måneds tid og så lagde de frosne ærter på pungen (pakket ind i viskestykke) hver aften. Efter 2 mdr blev hin gravid. 

Om det var det der gjorde det eller om der var tilfældigt er selvfølgelig ikke til at vide  

Anmeld Citér

11. september 2019

Anonym

Vi prøvede sidste år i 6 mdr uden held, ikke én eneste positiv ÆL eller G test, så har vi holdt pause i 6-7 mdr. I denne omgang er jeg så begyndt at tage vitaminer, jeg mærker på min krops signaler fremfor ÆL test og hvornår mine apps siger at jeg har ÆL - jeg er gravid nu for anden gang i træk, sidste måned endte det i en bio desværre. 

Så jeg har gode erfaringer med pause 

Anmeld Citér

17. september 2019

Anonym trådstarter

Tak for svar. Vi kan ikke gøre andet end at håbe. Vi har ihvertfald gjort hvad vi kunne med kostændring, vitaminer mm. 

Anmeld Citér

6. oktober 2019

FruTMA

Mit bedste råd er at holde op med at "prøve". Altså ikke sådan at forstå, at I skal bruge prævention igen, men at jeres fokus ikke skal være på det. Jeg ved ikke om det er det, du mener med at I har holdt pause. Men ellers så giv jer selv en pause, fx sig at I prøver igen med ægløsningstest efter jul, men indtil da nyder I bare hinanden og har sex, når I har lyst til sex, ikke fordi det er det rigtige tidspunkt at have sex... Jeg kender i hvert fald flere, mig selv inklusiv, der først blev gravide, da man holdt op med at jage efter det. Jeg ved ikke, om det er fordi det stresser kroppen, det er i hvert fald svært at blive gravid, hvis man er stresset. Pøj pøj!

Anmeld Citér

6. oktober 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
FruTMA skriver:

Mit bedste råd er at holde op med at "prøve". Altså ikke sådan at forstå, at I skal bruge prævention igen, men at jeres fokus ikke skal være på det. Jeg ved ikke om det er det, du mener med at I har holdt pause. Men ellers så giv jer selv en pause, fx sig at I prøver igen med ægløsningstest efter jul, men indtil da nyder I bare hinanden og har sex, når I har lyst til sex, ikke fordi det er det rigtige tidspunkt at have sex... Jeg kender i hvert fald flere, mig selv inklusiv, der først blev gravide, da man holdt op med at jage efter det. Jeg ved ikke, om det er fordi det stresser kroppen, det er i hvert fald svært at blive gravid, hvis man er stresset. Pøj pøj!

Det kender jeg også flere, der har gode erfaringer med.. Min søster og svoger blev først gravide, når de ikke stressede med det mere.. 

Det samme med min kusine og hendes mand, der ellers kun har 5% god sædkvalitet.. De har fået to børn naturligt ved at stoppe "jagten".. 

Så mit råd er også at nyde hinanden og have sex, når man har lyst i stedet for at gøre det til et projekt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.