Hvad med at gå ned i tid?
Jeg forstår din frustration over din datters lange dage, men hvis ikke økonomien og familien kan hænge sammen er man nødt til at se på hvilke alternativer der kan tages i brug.
Er det et specielt erhverv der gør at dine dage er så lange og ikke kan afkortes?
Her er vi en familie på 5. Den mindste i dagpleje, de to i skole.
Min mand arbejde 45 min. kørsel fra hjemmet og er på 37 timer.
Jeg arbejder 35 min. kørsel fra hjemme og er på 30 timer. Jeg arbejder fra 8-14 dagligt. Har arbejde hver 3. weekend, som så frigiver nogle fridage. Det betyder at jeg har mulighed for at holde den mindste hjemme. Jeg kan hente ham kl. 14.45 ca. Men det er ofte han stadig sover lur der. Jeg synes ikke det er så sent igen og han skal jo have sin middagslur.
Du skal ikke have ondt i maven når du går på arbejde, det er hårdt og dræner din energi. Jeg tænker du skal fokusere på at få noget deltidsjob. Din mands indtægt er jo egentlig fin. Men hvis du “kun” får 200000 om året på et 37 timers job, synes jeg du er lidt lavt lønnet?
Hvad med noget uddannelse? Måske noget fjernundervisning der er SU-berettiget. Så kan du få SU og måske have lidt arbejde, så du kan tjene de ca. 10000? Og stadig være en del hjemme og mulighed for det du ønsker?
Anmeld
Citér