Indtægt og hjemmegående?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september 2019

Anonym trådstarter

Min datter startede i januar i vuggestue. Sidste år sprang min mand og jeg lystigt ind i hamsterhjulet og købte hus samt satte os "dyrt". 

Min mand tjener 500.000 om året og jeg tjener ca 200.000 om året - eller... det gjorde jeg, for efter endt barsel blev jeg sygemeldt og nu er jeg blevet fyret som følge af dét.

Jeg har ondt i maven hver dag over at skulle tilbage på arbejde og ikke kan være der for min datter på samme måde - jeg afleverer sent, henter tidligt og vuggestuen kan ringe hjem hvis der er det mindste - som i fredags hvor min datter havde ondt i numsen pga. tænder.

I morges brød jeg sammen overfor min mand og han gik med på at vi skal prøve at leve for hans indtægt, men han gjorde klart at det ville være en STOR hjælp hvis jeg kunne tjene i omegnen af 10.000 efter skat om måneden. 

MEN... jeg er uuddannet, så det er vel begrænset hvad jeg vil kunne lave (hjemmefra) - eller hvad? Hvad er jeres erfaringer? 

Min datter bliver i vuggestuen, for hun ELSKER den - men får langt flere fridage.

Beklager det rodede opslag, mit hoved er lige så rodet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Min datter startede i januar i vuggestue. Sidste år sprang min mand og jeg lystigt ind i hamsterhjulet og købte hus samt satte os "dyrt". 

Min mand tjener 500.000 om året og jeg tjener ca 200.000 om året - eller... det gjorde jeg, for efter endt barsel blev jeg sygemeldt og nu er jeg blevet fyret som følge af dét.

Jeg har ondt i maven hver dag over at skulle tilbage på arbejde og ikke kan være der for min datter på samme måde - jeg afleverer sent, henter tidligt og vuggestuen kan ringe hjem hvis der er det mindste - som i fredags hvor min datter havde ondt i numsen pga. tænder.

I morges brød jeg sammen overfor min mand og han gik med på at vi skal prøve at leve for hans indtægt, men han gjorde klart at det ville være en STOR hjælp hvis jeg kunne tjene i omegnen af 10.000 efter skat om måneden. 

MEN... jeg er uuddannet, så det er vel begrænset hvad jeg vil kunne lave (hjemmefra) - eller hvad? Hvad er jeres erfaringer? 

Min datter bliver i vuggestuen, for hun ELSKER den - men får langt flere fridage.

Tænker du kan få et deltidsjob måske. Sådan så du får de 10.000 ca om måneden? 

Anmeld Citér

10. september 2019

Øboen

Profilbillede for Øboen

Er det 10.000 før eller efter skat? Synes 10.000 lyder af vildt mange penge at skulle skrabe hjem som hvis det stadig skal give mening at du er hjemme og kan give dit barn de ting du ønsker med mulighed for fridage, nemt kunne hente ved sygdom osv.. Et deltidsjob af en art er jo nok vejen frem, selvom det ikke opfylder drømmen om at gå hjemme. 

Anmeld Citér

10. september 2019

Anonym

Hvad med at gå ned i tid? 

Jeg forstår din frustration over din datters lange dage, men hvis ikke økonomien og familien kan hænge sammen er man nødt til at se på hvilke alternativer der kan tages i brug. 

Er det et specielt erhverv der gør at dine dage er så lange og ikke kan afkortes? 

Her er vi en familie på 5. Den mindste i dagpleje, de to i skole. 

Min mand arbejde 45 min. kørsel fra hjemmet og er på 37 timer. 

Jeg arbejder 35 min. kørsel fra hjemme og er på 30 timer. Jeg arbejder fra 8-14 dagligt. Har arbejde hver 3. weekend, som så frigiver nogle fridage. Det betyder at jeg har mulighed for at holde den mindste hjemme. Jeg kan hente ham kl. 14.45 ca. Men det er ofte han stadig sover lur der. Jeg synes ikke det er så sent igen og han skal jo have sin middagslur. 

Du skal ikke have ondt i maven når du går på arbejde, det er hårdt og dræner din energi. Jeg tænker du skal fokusere på at få noget deltidsjob. Din mands indtægt er jo egentlig fin. Men hvis du “kun” får 200000 om året på et 37 timers job, synes jeg du er lidt lavt lønnet? 

Hvad med noget uddannelse? Måske noget fjernundervisning der er SU-berettiget. Så kan du få SU og måske have lidt arbejde, så du kan tjene de ca. 10000? Og stadig være en del hjemme og mulighed for det du ønsker?

Anmeld Citér

10. september 2019

esioul

Profilbillede for esioul
Mod
Føler mig spændt :D
Anonym skriver:

hva med aftenvagter og weekendvagter i hjemmeplejen? 

A winner is a dreamer who never gives up          

Anmeld Citér

10. september 2019

Anonym

Jeg tror at du kan få arbejde som afløser i næsten alle kommuner på plejecentre og hjemmeplejen, selvom du er ufaglært. Så kan du selv bestemme hvor meget du vil arbejde og hvilke vagtlag. 

Anmeld Citér

10. september 2019

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17

Du kan søge arbejde på plejehjem og i hjemmeplejen. De mangler altid, og også ufaglærte. Så kan du bare arbejde weekend og aften-nat. 

Anmeld Citér

12. september 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres input. De 10.000 er for min mands nattesøvns skyld - mindre vil kunne gøre det, men han ønsker (selvfølgelig) også at vi skal kunne spare op til større uforudsete udgifter.

Jeg tror helt klart jeg vil kigge nærmere på noget på et plejehjem eller lign - det lyder på sin vis også hyggeligt..

Igen, tusind tak fordi I bød ind med jeres tanker - det vigtigste er jo at familien(s økonomi) hænger sammen 

Anmeld Citér

19. september 2019

FruTMA

Profilbillede for FruTMA

Nu ved jeg godt du skriver, at du ikke ønsker at tage din datter ud af vuggestuen. Jeg vil bare sige, at det er klart den "nemmeste" løsning, at spare penge på, enten at passe hende selv eller måske blot have hende der på deltid. Nogle kommuner giver et lille tilskud, hvis man passer barnet derhjemme.

Alternativt så prøv at kikke på jeres budget, er der nogle poster der kan omlægges? Kan I spare lidt her eller der, og føre dem over på opsparingen i stedet?

Hvis du ingen indtjening har, kan din mand også benytte sig af dit skattefradrag. Måske det også er værd at tjekke op på, at I får det skattefradrag I skal, fx km penge og støtte til foreninger, som er fradragsberettigede.

Pøj pøj med det!

Anmeld Citér

19. september 2019

ErDuHerIkkeSnart

Profilbillede for ErDuHerIkkeSnart

Et lille kedeligt forslag: Tænk dig godt om i forhold til både at sikre dig selv en ordentlig pensionsopsparing, hvis du går hjemme - og sørg for at gennemtænke hvad en lang pause fra arbejdsmarkedet, vel at mærke som ufaglært, gør ved dine fremtidige forsørgelsesmuligheder. 

Tænk scenariet til ende: Hvordan skal jeg sikre mig selv og mine børn økonomisk, boligmæssigt, alderdomsmæssigt, osv. - hvis min mand smutter/bliver syg/dør: om 2 år, om 10 år, om 30 år.

Kedeligt ja, men alvorligt risikabelt at lade være. Måske en uddannelse ikke var helt tosset at overveje, hvis du ikke skal arbejde?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.