Uren hud pga. Hormoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2019

Anonym trådstarter

jeg har fået vildt uren hud her efter jeg er blvet gravid. Har i nogle gode råd? Kan ikke rigtig komme det til livs

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

jeg har fået vildt uren hud her efter jeg er blvet gravid. Har i nogle gode råd? Kan ikke rigtig komme det til livs

Jeg har ingen råd udover at ride it out. 

Jeg havde mega mange bumser i starten af graviditeten. Som i virkelig mange, jeg var helt tilbage til teenager tiden. 

Men her i andet trimester er huden faldet til ro, og jeg har faktisk ikke nogle bumser længere.
Det er voldsomt svært at komme til livs fordi det jo er hormonerne som huden reagerer på, men heldigvis går det over igen. 

Anmeld Citér

15. september 2019

KKLA

Profilbillede for KKLA

Jeg havde også virkelig uren hud i graviditeten. Det var SÅ træls. Matas face wash virkede lidt for mig, men ellers bliver det bedre senere i graviditeten. Du kan ikke komme det helt til livs, desværre  

Anmeld Citér

15. september 2019

Abracadabra

Jeg behandler det med azalainsyre. Skinoren som indeholder 20% er på recept, men the ordinary sælger 10%-creme uden recept (online butik).

Nu har jeg haft on-and-off acne i 25 år, og azalainsyre er det bedste!!

Anmeld Citér

15. september 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg behandler det med azalainsyre. Slingren som indeholder 20% er på recept, men the ordinært sælger 10%-creme uden recept. 

Nu har jeg haft on-and-off acne i 25 år, og azalainsyre er det bedste!!

Det tror jeg at jeg må prøve. Og det er helt ok når man er gravid? Har før brugt basiron og noget andet receptpligtigt når det har være i udbrud men de produkter må jeg ikke bruge når jeg er gravid.

Anmeld Citér

15. september 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Det tror jeg at jeg må prøve. Og det er helt ok når man er gravid? Har før brugt basiron og noget andet receptpligtigt når det har være i udbrud men de produkter må jeg ikke bruge når jeg er gravid.

Ja, man må godt bruge azalainsyre (eller hedder det azelainsyre...) som gravid. Jeg ville nok bare bestille det på theordinary.com, hvis jeg ikke lige kunne få en recept. A-vitamincreme er jo også fremragende, men dur ikke med graviditet. 

Jeg har først lige opdaget skinoren i sidste uge, men skidtet virker! Bumserne er blegnet (fraset den allervredeste, som jeg har pillet for meget i), men jeg er SÅ imponeret! Og træt af, at jeg først er begyndt nu...

Anmeld Citér

15. september 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Ja, man må godt bruge azalainsyre (eller hedder det azelainsyre...) som gravid. Jeg ville nok bare bestille det på theordinary.com, hvis jeg ikke lige kunne få en recept. A-vitamincreme er jo også fremragende, men dur ikke med graviditet. 

Jeg har først lige opdaget skinoren i sidste uge, men skidtet virker! Bumserne er blegnet (fraset den allervredeste, som jeg har pillet for meget i), men jeg er SÅ imponeret! Og træt af, at jeg først er begyndt nu...

Det må jeg prøve. Har simpelthen så mange i hele hovedet. Hele sidste uge rendte jeg rundt med en kæmpe en på kinden som jeg kunne se ud af øjenkrogen hele tiden. Var ved at blive sindssyg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.