Nogen med en dårlig helet bristning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. september 2019

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg fødte for et par år siden (andet barn). Jeg fik en grad 2 bristning og blev syet (i mine papirer står der, at det er m. bulbospongiosus der bristede). Kom til undersøgelse hos egen læge ved 8 ugers undersøgelsen, som sagde det så fint ud (med knib o.l.). Kiggede efterfølgende nærmere på området og synes bare det ser ud som om det ikke er blevet syet ordentlig sammen - som om syningen ikke har været stærk nok. Jeg har nærmest en "revne"  hele vejen ned til anus. Hvis jeg mærker med fingeren på mellemkødet buler det indad og virker nærmest som om musklen inde bagved ikke er er syet sammen, men at huden oven over bare er helet (lidt svært at forklare). Nederst i indgangen til skeden er der også et større hak (som om der skulle have været et sting der til at lukke sammen). Har nogen af jer haft en grad 2. bristning, hvor musklen ikke er blevet syet ordentligt? Eller nogen med erfaring indenfor området, der kan sige om det kan være normalt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2019

MEF

Jeg blev klippe det der svare til en 2. Grads bristning og 5 dage efter sprang mine suturer op, efter en forfærdelig gang forstoppelse (ja, det var lige så ubehageligt som det lyder!). Jeg blev undersøgt og konklusionen blev, at hvis det skulle syes og hele ordentlig sammen, ville det kræve en operation. Det sagde jeg nej til, da jeg på ingen måde kunne overskue at blive rodet dernede!! Det resulterede jo i at jeg helede underligt sammen. Jeg kan tydeligt mærke en “fuge” hele vejen fra skeden og igennem mellemkød. Jeg er sikker på at det ser forkert ud, men jeg fungerer som jeg skal og mæker intet til det i hverdagen eller i mit sexliv, så jeg lever uden problemer med min dårligt helede bristning...

Anmeld Citér

7. september 2019

Anonym trådstarter

Det lyder som den revne/fure jeg også mærker i mellemkødet. Kosmetisk kan jeg godt leve med det, men er lidt bekymret for om, det kan komme til at betyde noget på sigt, hvis bækkenbunden ikke er som den skal være, fx når  man bliver ældre. 

Anmeld Citér

8. september 2019

MEF

Anonym skriver:

Det lyder som den revne/fure jeg også mærker i mellemkødet. Kosmetisk kan jeg godt leve med det, men er lidt bekymret for om, det kan komme til at betyde noget på sigt, hvis bækkenbunden ikke er som den skal være, fx når  man bliver ældre. 

Jeg synes da du skal få det undersøgt. Jeg var forbi gynækologisk ambulatorie 4 måneder efter fødslen, for at få tjekket at alt det “vigtige” var helet sammen og fik heldigvis konstateret at der ikke skulle være noget der skaber problemer senere. 

Anmeld Citér

8. september 2019

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger
Anonym skriver:

Bækkenbund og mellemkød har ikke noget med hinanden at gøre, så det skal du ikke være bekymret for.

til TS:

jeg fik en stor 3. grads bristning og blev opereret efterfølgende i en time. Det hverken føles eller ser ud som før jeg fødte, men er ikke generet af det, så tager det som en del af det at have født et barn. Men hvis du har gener eller er bekymret, synes jeg da du skal blive undersøgt - få evt. en henvisning til en gynækolog. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.