Fødselsdepression, men kan ikke få hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg har en fødselsdepression og er af min læge blevet henvist til en psykolog. Det har jeg imidlertid ikke råd til. Overhovedet.

Jeg kan godt hænge sammen, men har det overordnet set ret elendigt. Jeg går dagligt rundt og fortryder hele mit valg om at få børn, ønsker mig tilbage til før. Min kæreste er også ramt af en efterfødselsreaktion og stress, så hvor han skulle være en hjælp er han egentlig bare en belastning oven i.

Vi er henvist til noget gruppe-halløj, som er ledet af sundhedsplejerskerne, men det gik jeg også til, da jeg fik en depression ved den første og det var ikke særlig hjælpsomt.

Så jeg står alene i det her med en depression og 2 børn under 3.

What to do?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2019

sne190810

Ligemeget hvad, så tag da imod den hjælp du bliver tilbudt, når du ikke har økonomi til andet. 

Jeg tænker det umuligt kan blive værre, end at blive hjemme og gøre ingenting.

Anmeld Citér

30. august 2019

B&J

Du kan få 12 gange eller lidt mere på dit sygesikring så du ikke skal betale så meget 

Anmeld Citér

30. august 2019

Anonym

Jeg står samme sted som dig, og jeg er ligeledes med i er gruppeforløb - og det er væsentligt bedre end forventet. Selvom du ikke synes det hjalp sidst, kan der være sket mange ændreinger siden og måske det kan hjælpe denne gang - om ikke andet er det da et forsøg værd.

Hvis du eller din mand har en sundhedsforsikring eller lign. kan det være at I kan få psykolog behandlingen betalt den vej igennem.

Nu ved jeg ikke om I kunne have gavn af parterapi, men det er der også nogle kommuner der tilbuddet gratis - jeg synes gruppeforløbet har været godt til at få viden om sådanne ting

Anmeld Citér

30. august 2019

Tommelise

B&J skriver:

Du kan få 12 gange eller lidt mere på dit sygesikring så du ikke skal betale så meget 

Hun har jo allerede fået henvisningen, så jeg tror, hun mener, at hun ikke har råd til psykologen på trods af tilskuddet.

For at få tilskuddet skal hun sørge for at vælge en psykolog, der har et ydernummer.

Anmeld Citér

31. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en fødselsdepression og er af min læge blevet henvist til en psykolog. Det har jeg imidlertid ikke råd til. Overhovedet.

Jeg kan godt hænge sammen, men har det overordnet set ret elendigt. Jeg går dagligt rundt og fortryder hele mit valg om at få børn, ønsker mig tilbage til før. Min kæreste er også ramt af en efterfødselsreaktion og stress, så hvor han skulle være en hjælp er han egentlig bare en belastning oven i.

Vi er henvist til noget gruppe-halløj, som er ledet af sundhedsplejerskerne, men det gik jeg også til, da jeg fik en depression ved den første og det var ikke særlig hjælpsomt.

Så jeg står alene i det her med en depression og 2 børn under 3.

What to do?!

Jeg blev tilknyttet psykiatrien da jeg fik en efter fødsels reaktion... Fik en henvisning dertil, samt gruppe terapi med mødre med efter fødsels reaktioner... Det var gennem sygesikringen betalte ikke noget. Det var en sygeplejerske jeg til til konsultation hos... Det hjalp virkelig meget.. 

Anmeld Citér

31. august 2019

Anonym

Hvis du har selvmordstanker , kan du få gratis hjælp på sådanne nogle "klinik for selvmordstruede"

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men jeg var i højrisiko for en depression og fik forebyggende samtaler på mit fødested, og der sagde de gentagne gange at de kunne hjælpe, hvis jeg fik en depression efter. Jeg ved ikke hvordan, for det blev aldrig aktuelt. Men måske du kan kontakte dit fødestdd og høre?

Psykologhjælp er mega dyrt desværre. Har du nogle ting af værdi du kan sælge evt? Eller er der et sted i budgettet, I kan spare lidt i en periode (f.eks. kan su lån sættes på pause for en periode, hvis nogle krav er opfyldt, det gør man bare på borger.dk)

Har I noget familie der kan hjælpe evt give "julegave" på forskud?

Anmeld Citér

31. august 2019

Tommelise

Som"Anonym" skriver, så kan psykiatrien evt.være en mulighed.

Hvis din læge henviser dig, og psykiatrien vurderer, at de kan hjælpe dig, så hører det jo under regionen, og dermed skal du ikke selv betale.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.