Hvordan slipper man fortiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. august 2019

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger: hvordan slipper man fortiden og kommer videre?

Der har de sidste to år været en masse drama i mit liv, og nu er der endelig rimelig styr på det på den måde, at jeg har sagt stop og ikke gider involvere mig med de mennesker, der skabte dramaet..

Men jeg går stadig og tænker på det hver eneste dag, og det påvirker mig stadig.. Det gør, at jeg spænder i kroppen, får hovedpine, min sexlyst er dalet, og mit humør svinger rigtig meget stadig.. Jeg er på antidepressiver og har været det i ca. 2 måneder, og de har virkelig hjulpet! Men har stadig brug for psykologhjælp til en del ting, og jeg har prøvet i flere uger nu at få fat på psykologer, men enten har/havde de ferie, eller også har de for travlt til at tage telefonen/ringe tilbage/maile tilbage..
Og dem jeg endelig kan få fat på, er kvinder på omkring 70 år, og det var min sidste psykolog også, og det gik bare ikke.. Hun kunne slet ikke give mig værktøjer, men sad bare og sagde "hvor er det synd for dig", og det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget..

Så indtil jeg får fat på de her psykologer og kommer igennem ventelisten hos dem, så kunne det være rart med nogle tips fra jer, til hvordan I er kommet videre med tingene uden at gå og tænke på dem hver dag ..

Ps. det virker desværre ikke altid bare at prøve at skubbe tankerne væk, gå tur eller rydde op, da det så bare giver mig endnu flere tanker omkring det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Der har de sidste to år været en masse drama i mit liv, og nu er der endelig rimelig styr på det på den måde, at jeg har sagt stop og ikke gider involvere mig med de mennesker, der skabte dramaet..

Men jeg går stadig og tænker på det hver eneste dag, og det påvirker mig stadig.. Det gør, at jeg spænder i kroppen, får hovedpine, min sexlyst er dalet, og mit humør svinger rigtig meget stadig.. Jeg er på antidepressiver og har været det i ca. 2 måneder, og de har virkelig hjulpet! Men har stadig brug for psykologhjælp til en del ting, og jeg har prøvet i flere uger nu at få fat på psykologer, men enten har/havde de ferie, eller også har de for travlt til at tage telefonen/ringe tilbage/maile tilbage..
Og dem jeg endelig kan få fat på, er kvinder på omkring 70 år, og det var min sidste psykolog også, og det gik bare ikke.. Hun kunne slet ikke give mig værktøjer, men sad bare og sagde "hvor er det synd for dig", og det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget..

Så indtil jeg får fat på de her psykologer og kommer igennem ventelisten hos dem, så kunne det være rart med nogle tips fra jer, til hvordan I er kommet videre med tingene uden at gå og tænke på dem hver dag ..

Ps. det virker desværre ikke altid bare at prøve at skubbe tankerne væk, gå tur eller rydde op, da det så bare giver mig endnu flere tanker omkring det

Jeg har kæmpet meget med nogle ting jeg havde virkelig svært ved at give slip på. Så faldt jeg tilfældigvis over lydbogen: Tilgiv - sådan kommer du videre af Ulla Hinge Thomsen. 

Jeg lyttede til den og i sh*t you not. På trods af min skepsis omkring den så slap jeg hele den tunge byrde der lå på mine skuldre da den var slut. 

Jeg var så lettet jeg begyndte at græde. Den var virkelig en kæmpe hjælp 

Anmeld Citér

29. august 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg har kæmpet meget med nogle ting jeg havde virkelig svært ved at give slip på. Så faldt jeg tilfældigvis over lydbogen: Tilgiv - sådan kommer du videre af Ulla Hinge Thomsen. 

Jeg lyttede til den og i sh*t you not. På trods af min skepsis omkring den så slap jeg hele den tunge byrde der lå på mine skuldre da den var slut. 

Jeg var så lettet jeg begyndte at græde. Den var virkelig en kæmpe hjælp 

Hmm den må jeg lige prøve at kigge på.. Tak 

Anmeld Citér

29. august 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Hmm den må jeg lige prøve at kigge på.. Tak 

Den ligger inde på Mofibo 

Anmeld Citér

29. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

kinesiologi, det er fantastisk! Det har hjulpet mig så meget, og bruger det stadig i ny og næ. 

Det ikke sikkert at det vil hjælpe dig, men hvis du bare virkelig gerne vil prøve et eller andet. 

Anmeld Citér

29. august 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Den ligger inde på Mofibo 

Mange tak.. Skal helt klart kigge på den, for vi er godt nok begge ved at blive en smule trætte af det.. Især den der manglende sexlyst, for vi begge savner det jo.. Kan bare slet ikke finde humøret/lysten til det/få kroppen til at blive tændt.. Og min kæreste er jo lidt bange for, at det er pga. ham 

Anmeld Citér

29. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

kinesiologi, det er fantastisk! Det har hjulpet mig så meget, og bruger det stadig i ny og næ. 

Det ikke sikkert at det vil hjælpe dig, men hvis du bare virkelig gerne vil prøve et eller andet. 

Hvad er det? 

Anmeld Citér

29. august 2019

Anonym

Hvad er det? 

Kort fortalt,

Kinesiologi er en alternativ behandlingsmetode, der bygger på en antagelse om, at en svækkelse af et organ ledsages af en svækket muskel. Ved at undersøge musklerne og deres styrke finder kinesiologien det muligt at afdække om patienten har psykiske eller fysiske ubalancer og blokeringer.

Dvs. i dit tilfælde kan hun balancer dig således at du psykisk kan ligge det bag dig, blive stærkere, og komme videre. 

Det er det rene terapi for mig, og jeg bruger min kinesiolog som “en psykolog” 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.