gravid og opkast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg er førstegangs gravid og har lige brug for sparring 

De første tolv uger havde jeg ingen appetit og havde kvalme. tror jeg kastede op en gang. 

Nu er jeg 15 uger henne og jeg oplever et par gange om ugen opkast om morgenen. 

Jeg står op, har det fint. tager vitamin sammen med morgenmad. 10-15 min efter ender jeg ude for at kaste op. og bagefter har jeg det igen fint. 

Er det bare sådan det er at være gravid?  Troede man havde kvamle sådan hele tiden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2019

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

De første tolv uger havde jeg ingen appetit og havde kvalme. tror jeg kastede op en gang. 

Jeg står op, har det fint. tager vitamin sammen med morgenmad. 10-15 min efter ender jeg ude for at kaste op. og bagefter har jeg det igen fint. 

Er det bare sådan det er at være gravid?  Troede man havde kvamle sådan hele tiden. 

Jeg er i uge 22+2 og har måtte skifte mærke 2 gange nu fordi jeg ikke kunne tåle dem (altså mine vitaminer) jeg har det på akkurat samme måde, står op har det fint tager mine piller og min morgenmad og 20 min sender ender jeg på toilettet.

tager du jern og vitaminer samtidig? det kan nemlig også have en indvirkning og det har hjulpet meget her at jeg tager min vitamin om morgenen og min jernpille om aftenen (de optages desuden bedre når de tages om aftenen)

det kan også være at du som jeg, er små plaget af kvalme og opkast langt hen i graviditeten

Anmeld Citér

29. august 2019

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Jeg er i uge 22+2 og har måtte skifte mærke 2 gange nu fordi jeg ikke kunne tåle dem (altså mine vitaminer) jeg har det på akkurat samme måde, står op har det fint tager mine piller og min morgenmad og 20 min sender ender jeg på toilettet.

tager du jern og vitaminer samtidig? det kan nemlig også have en indvirkning og det har hjulpet meget her at jeg tager min vitamin om morgenen og min jernpille om aftenen (de optages desuden bedre når de tages om aftenen)

det kan også være at du som jeg, er små plaget af kvalme og opkast langt hen i graviditeten

Tak for svar dejligt jeg ikke er helt alene 

Nej jeg tager vitamin om morgenen og jern om aftenen. Det er bare underligt det kun er nogle dage og ikke alle. 

Jeg håber det snart går over 

Anmeld Citér

29. august 2019

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Tak for svar dejligt jeg ikke er helt alene 

Nej jeg tager vitamin om morgenen og jern om aftenen. Det er bare underligt det kun er nogle dage og ikke alle. 

Jeg håber det snart går over 

Jeg bøvler stadig med det on/off nogle dage værre end andre nogen skal bare bøvle med kvalme og opkast gennem hele graviditeten (også selv om det måske ikke er hver dag )

Anmeld Citér

29. august 2019

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Jeg bøvler stadig med det on/off nogle dage værre end andre nogen skal bare bøvle med kvalme og opkast gennem hele graviditeten (også selv om det måske ikke er hver dag )

ja desværre. Men altid noget det kun er om morgenen. Så kan jeg få det overstået inden jeg skal på arbejde 

Anmeld Citér

29. august 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Det er meget individuelt fra graviditet til graviditet 

Anmeld Citér

29. august 2019

Annemette07

Anonym skriver:

Da jeg ventede min den første vågnede jeg med kvalme. Spiste morgenmad, kastede op og spiste morgenmad igen. Så var alt godt igen �� sådan fungerede det til gengæld ikke med nummer to 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.