Tidlig nf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
7 svar
14 synes godt om
28. august 2019

Annab

Jeg er kaldt til Nr scanning på fredag, hvor jeg (efter estimat) vil være 10+6.

I dag har jeg lige set på indkaldelsen at de (region Midt) kræver jeg skal være mellem 12+0 og 13+6, men på graviditets "planen" fra min læge står der det skal være ml. 11+0 og 13+6, og så er det jo kun 1 dag for tidligt?

Har VIRKELIG glædet mig, og blev så ked af det da jeg så det med 12+0 på indkaldelsen. Tænker at møde op, men tror I de sender mig hjem? Det er jo ikke et sikkert estimat, så håber sååååå meget de scanner mig, og hvis der er behov så indkalder mig igen.

Hvad tror i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2019

Bissen

Annab skriver:

Jeg er kaldt til Nr scanning på fredag, hvor jeg (efter estimat) vil være 10+6.

I dag har jeg lige set på indkaldelsen at de (region Midt) kræver jeg skal være mellem 12+0 og 13+6, men på graviditets "planen" fra min læge står der det skal være ml. 11+0 og 13+6, og så er det jo kun 1 dag for tidligt?

Har VIRKELIG glædet mig, og blev så ked af det da jeg så det med 12+0 på indkaldelsen. Tænker at møde op, men tror I de sender mig hjem? Det er jo ikke et sikkert estimat, så håber sååååå meget de scanner mig, og hvis der er behov så indkalder mig igen.

Hvad tror i?

Jeg ville ringe til dem og høre ad hvis de mener det er for tidligt så kan du få en ny tid og så har de en åben tid til en anden, som har brug for det  

God dag. 

Anmeld Citér

29. august 2019

Tinstin

Min terminsdato var blevet regnet forkert af min praktiserende læge, så da jeg kom til NF, var babyen i maven for lille til at måle nakkefolden. Jeg fik dog set den lille for første gang og fik et billede samt en ny tid 14 dage senere. Men alt i alt var det spild af tid med lang køretur osv.

Jeg ville ringe og høre dem ad for de kan ikke lave en ordentlig scanning, når babyen er for lille.

Anmeld Citér

29. august 2019

Annab

Min pointe er egentlig at jeg MEGET gerne kører en ekstra gang for en potentielt-ikke-ordentlig scanning for at få et kig, vi har ventet længe og set virkelig meget frem til denne dag. Desuden kan min kæreste godt komme med i morgen, men sandsynligvis ikke ugerne efter da han starter på studie på mandag. 

Mit spørgsmål er mere om de bliver sure/nægter mig en genscanning hvis det er for tidligt/måske bare sender mig hjem?

Anmeld Citér

29. august 2019

Christabelle

De bliver ikke sure, tror jeg, men du tager jo en tid fra en anden, hvis det er for tidligt. Du kan købe dig til 'et kig ind' hos en privat scanningsklinik.

Jeg ville ringe og høre om de mener det er for tidligt og så bruge 300 kr på en privat scanning i det tilfælde. 

Anmeld Citér

29. august 2019

Aagaard81

Annab skriver:

Min pointe er egentlig at jeg MEGET gerne kører en ekstra gang for en potentielt-ikke-ordentlig scanning for at få et kig, vi har ventet længe og set virkelig meget frem til denne dag. Desuden kan min kæreste godt komme med i morgen, men sandsynligvis ikke ugerne efter da han starter på studie på mandag. 

Mit spørgsmål er mere om de bliver sure/nægter mig en genscanning hvis det er for tidligt/måske bare sender mig hjem?

De kan jo ikke nægte dig en genscanning, hvis det er for tidligt - scanningen har du jo ret til. Men jeg ville nok ringe og høre, for ja, de har jo i forvejen travlt, og selvom det altid er hyggeligt at se baby, så er det jo spild af deres tid, hvis de kunne have fortalt dig over telefonen, at det var for tidligt. Måske vil de endda bare sende dig hjem, så snart du møder op, og så er det endnu mere spild af både din og deres tid - og for sent at give en anden gravid tiden.

Anmeld Citér

29. august 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil se din baby. Men køb dig til en privat scanning.

Det er spild af hospitalets ressourcer og vores andres skattepenge, at du synes, at det er hyggeligt. Scanningerne er til for, at se om alt er som det skal være. Derudover kan der være nogen som VIRKELIG har brug den scanning og som du så tager tiden fra, at du godt er klar over, at det er for tidligt med en nf scanning.

Det som jeg bliver harm over, at du bevist tager derind uden, at undersøge nærmere, da det er hyggeligt, at se jeres baby.

Anmeld Citér

29. august 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Ej nu du ved det er for tidligt så ring da lige og gør opmærksom på hvor langt du er - så må de vurderer om du skal komme ind eller ej. 

At møde op velvidende at du nok bliver sendt hjem og får en ny tid er altså egoistisk og spild af ressourcer, køb en tryghedsscaning til 300kr på en privat klinik - det har jeg gjort begge gange, netop fordi jeg synes det har hyggeligt lige at kigge ind. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.