Min lille gut er også 5 måneder og ligesom dig, kan jeg nogle gange også kede mig en lille smule...!
Men jeg er nærmest på barsel nr. 2 i træk, så jeg er efterhånden ved at være ret god til at få tiden til at gå!
Jeg bruger en hel del tid på husarbejde - alt det kedelige såsom tøjvask, fylde i opvasker, rede seng og sådan noget og det gør jeg faktisk, når han er vågen. Denne gang er jeg velsignet med en baby, der kan lege selv, så han kan gerne ligge på puslepuden med lidt legetøj, mens jeg lægger lidt tøj sammen eller han kan sidde i sin stol og kigge på, at jeg bager lidt boller. Jeg fortæller ham selvfølgelig hvad jeg gør og inddrager ham i det omfang, det er muligt. Nogle gange får jeg dårlig samvittighed, fordi jeg ikke lige leger med ham hele tiden, men omvendt så virker det jo til at han hygger sig og jeg stopper selvfølgelig min aktivitet, hvis han brokker sig.
Ellers så tumler vi på hans tæppe på gulvet. Han har et tæppe, som er godt at bevæge sig på, så lægger jeg legetøj til ham, som motiverer han til at bevæge sig. Han kan vende sig om på maven og krybe frem, så det bruger jeg i legen.
Vi synger sange med fagter og jeg spille lidt guitar for ham.
Han får lov til at lege med storebrors legetøj, som er godt som "sanselegetøj" f.eks. en bøtte duploklodser, der rasler dejligt eller en bil med sirener og musik.
Jeg bor i en lille købstad, så nogle gange tager jeg ham i viklen og så går vi ned og kigger lidt i byen.
Med hans storebror gik jeg til babyyoga. Det var hyggeligt, men ikke altid så nemt, fordi det var svært at tilpasse med lur osv - det endte med at blive en stressfaktor. Denne gang har vi ingen aktiviteter og mødregruppen, jeg kom i, gik i opløsning efter få måneder.
Skal dog snart til at gå til efterfødselstræning, nu hvor min bækkenløsning er bedre. Det gik jeg også til sidst og der får man nogle gode idéer til øvelser, hvor man også kan inddrage babyen
Ellers vil jeg da lige anbefale bogen "Leg med din Baby", der fik jeg gode idéer på første barsel og Pinterest bugner også med gode forslag til aktiviteter til alle aldersgrupper; det har jeg dælme brugt meget.
Anmeld
Citér