Morgenkvalme hvordan føles det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg er jo lidt i vildrede, for datoer og evt graviditet passer bare ikke sammen.  Jeg kan også være syg, det er selvfølgelig en mulighed 

De sidste 2 dage har fået opkast symptomer , men uden opkast. Jeg har feks stået og lavet morgenmad klar og lige pludselig bliver min mund fyldt med mundvand og jeg skynder mig til toilettet. Men kaster aldrig op. Det kommer bare pludselig i løbet af dagen, men ofte hvis jeg er sulten. Kvalmen vare ikke længe og jeg kan stort set spise lige bagefter. Jeg havde mens omkring d. 1 i måneden.

Jeg kan da ikke allerede være gravid med morgenkvalme ?

Nå, jeg regner egentlig ikke med at være gravid, jeg undrer mig bare over 2 dage i træk med opkastfornemmelsen uden opkast. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Jeg er jo lidt i vildrede, for datoer og evt graviditet passer bare ikke sammen.  Jeg kan også være syg, det er selvfølgelig en mulighed 

De sidste 2 dage har fået opkast symptomer , men uden opkast. Jeg har feks stået og lavet morgenmad klar og lige pludselig bliver min mund fyldt med mundvand og jeg skynder mig til toilettet. Men kaster aldrig op. Det kommer bare pludselig i løbet af dagen, men ofte hvis jeg er sulten. Kvalmen vare ikke længe og jeg kan stort set spise lige bagefter. Jeg havde mens omkring d. 1 i måneden.

Nå, jeg regner egentlig ikke med at være gravid, jeg undrer mig bare over 2 dage i træk med opkastfornemmelsen uden opkast. 

Nu er jeg inde for tand erhvervet, jeg tænker mere at det er fordi du står og dufter til mad og din mund så reagere ved ekstra mundvand, når vi sover nedsættes spyt og når vi så står op og er lidt sultne så kommer spytter igen, siger ikke at du ikke har kvalme men det er blot det jeg tænker på når jeg læser dit opslag 

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Nu er jeg inde for tand erhvervet, jeg tænker mere at det er fordi du står og dufter til mad og din mund så reagere ved ekstra mundvand, når vi sover nedsættes spyt og når vi så står op og er lidt sultne så kommer spytter igen, siger ikke at du ikke har kvalme men det er blot det jeg tænker på når jeg læser dit opslag 

Det føles dog som lige før man kaster op. Ikke sådan uh min mund løber i vand. Jeg får kuldegysninger, kvalme og løber direkte til toilettet mens jeg bliver ved med at få vand i munden. Efter jeg måske har spytter ud et par gang til 6 så går det over og det stopper. Det kommer bare så pludselig. I morges skete det stort set så snart jeg vågnede, ved 6 tiden, men ikke da jeg var oppe kl 1 og 4 om natten. (har en lille hvalp som skal op og tisse ) også kom det igen da jeg var ovre hos min mor og skulle spise frokost. Tog lige et stykke tyggegummi . Og bum så blev min mund fyldt og jeg fik en intens kvalme. Men lige bag efter eller op til har jeg ingen kvalme . Hvis det giver nogen mening . 

Anmeld Citér

22. august 2019

Babilooo

Altså kvalme kan komme tidligt så du kan da godt være gravid. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Mettemedmere

Du kan eventuelt tage en tidlig graviditetstest? 

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

Mettemedmere skriver:

Du kan eventuelt tage en tidlig graviditetstest? 

Hvilken er det, plejer at købe de fra netto.  

Anmeld Citér

26. august 2019

Aagaard81

Anonym skriver:

Har du fået testet?

Jeg er 5+3 i dag og har haft kvalme den sidste uges tid (dog ikke kun om morgenen). Det kan sagtens starte tidligt.

Anmeld Citér

28. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg trøstede, nåede med en rfsu tidlig test og de fra netto. 

Fik en 3 negative test. Jeg skal først have min mens om Ca. 1 uges tid. Hvis den ikke dukker op, prøver jeg igen. 

Nu er det dog efterhånden "kun" når jeg ligger ned. Samtidig med at helt alm. Mens symptomer dukker op. Såsom stikkende følelse i bryst.

Kvalmen er der stadigvæk og kommer stadig explosivt, især hvis jeg er sulten. I nat var dog første gang jeg var virkelig tæt på at kaste op. 

Anyway, har klassiske mens symptomer, så tager det stille og roligt.  I følge en app, burde jeg være 3+6. Jeg testede 3+2 og 3+4

Anmeld Citér

29. august 2019

Mælkebøtten1990

Jeg er gravid uge 6+2 og har ikke rigtig haft noget kvalme. Før i dag!  Jeg var slet ikke i tvivl, det var en blanding af kvalme og opkastfornemmelser. Og ekstrem træthed.. Det gik over når jeg spiste, men kommer hurtigt igen. Så jeg tror jeg skal forsøge med små måltider ofte, hvis det fortsætter  jeg tror det kan komme meget tidligt, men det kan selvfølglig også være noget andet du reagerer på. 

Anmeld Citér

6. september 2019

Anonym trådstarter

Nå, jeg har testet de sidste par dage i træk �� jeg har fået mega negative tests.. Egentligt bør jeg først få min mens her om nogle dage.

I dag fik jeg så denne her test med middags urin. 

Kan i se det jeg tror jeg ser? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.