At sove lure indenfor - baby vågner let

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2019

Anonym trådstarter

Da vi bor i lejlighed, sover min baby (5 mdr) de fleste af sine lure indenfor - og det er temmelig frustrerende, for det meste af tiden sover han så let, at jeg knap nok kan bevæge mig, for så vågner han.
Han har faser i søvnen, hvor han sover tungere og der kan man bevæge sig normalt - men i de lette faser, så tør jeg knap nok trække vejret og hvis jeg ikke sidder standby ved vuggen, så vågner han efter kort tid. Han åbner tit øjnene og sparker ud og strækker sig, og hvis jeg så ikke er hurtig til at vugge videre, vågner han helt. Det meste af luren har han halvt åbne øjne og overfladisk vejrtrækning, som om han bare ikke kan falde helt hen.

Så egentlig sidder jeg bare musestille med en bog eller telefon ved vuggen i lang tid og er bare parat til at vugge ham. Så kan han sove op til 2 timer.

Min første baby puttede jeg i soveværelset og fordi jeg ikke kunne vugge ham videre, så sov han aldrig mere end 40 minutter! Så foretrækker jeg det her, for han er helt bestemt en gladere dreng sidst på eftermiddagen, hvis han har fået bare én lang lur...

Hvad gør I andre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Nogen børn lukker ikke øjnene helt, så tænker at han sover hvis han ligger stille med halvt åbne øjnene. 

Jeg ville gå i gang med at træne, tænker også hvad du har tænkt når han skal i institution? - hverken dagpleje eller vuggestue personale har tid til at stå og rokke konstant 

Anmeld Citér

22. august 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hvad med at gå en tur i vognen med ham? Da vi boede i lejlighed gik jeg som regel en god lang tur med ham. 

Jeg har selv en på 5 måneder og han sover alle lure i vognen, men han vågner ofte efter de dee 30-40min hvor jeg så går lidt med vognen så han kan sove videre. Er han ekstra svær en dag får jeg lidt med ham svøbt i dynen og så får han lov at sove lidt på mig indtil han sover dybt og jeg kan ligge ham. 

Larm er noget børn vænnes til, her sover lillebror fra det meste da storebror larmer haha. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

jeg tror du skyder dig selv i skoen ved at være så stille. 

Jeg har haft musik (ikke techno dog) og snakket og endda støvsuget mens baby har sovet = baby vænner sig til baggrundsstøj. Resultatet har været to drenge vi stort set har kunne putte mit i en fest. De kan begge sove på en sofa mens folk snakker rundt om dem. 

Det er en bjørnetjeneste at lade dem sove helt uden lyde fordi så bliver mindste lyd noget der er uvant og som man vågner af.

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym

Jeg vil begynde at gå tur i barnevogn. Baby alarmer nu om dags er mega gode. Elles kan du læse en god bog el. Ved ham

Det er svært for børn der er vant til at sove i stilhed eller inde for at starte i vuggestuen eller dagplejen for de skal forholde sig til det også som er nyt...

Gør dit barn det tjenst og gå tur med ham lærer ham at sove i barnevogn 

Anmeld Citér

23. august 2019

Anonym trådstarter

Vi ville også gerne have, at han ikke var så sart med lyde og det var han heller ikke de første 2-3 måneder, hvor han sov fra alt - også storebrors leg. Vi var så glade for det, fordi storebror var så sart med lyd og vi tænkte, at vi måske havde været for stille.

Men lige så langsomt, efterhånden som han er blevet mere opmærksom på verden, så vågner han af lyde, når han er i de overfladiske stadier i søvnen (man kan altid høre det på hans vejrtrækning). Når han er i dyb søvn, kan man godt larme.
Der har været larm hele hans liv og om aftenen puttes han stadig i vuggen i stuen, hvor vi snakker sammen og ordner småting. Der skal han også vugges tit, men han vågner kun, hvis han er sulten.

Jeg har en fin barnevogn, som han sover skønt i - han sover ofte dagens sidste lur i den - men desværre lider jeg stadig under min bækkenløsning, så jeg kan ikke gå mere end allerhøjst nødvendigt.

Anmeld Citér

23. august 2019

Anonym

Okay og øv at du har ondt. Hvad med at hente sådan bil lyde. (jeg er sikker på der en app) eller så skal du gå lags en vej hvor der kommer biler.

Det bedste er at han flader til søvn i lidt alm larm også kan der godt blev stil bage efter. Kan det hjælpe dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.