Da vi bor i lejlighed, sover min baby (5 mdr) de fleste af sine lure indenfor - og det er temmelig frustrerende, for det meste af tiden sover han så let, at jeg knap nok kan bevæge mig, for så vågner han.
Han har faser i søvnen, hvor han sover tungere og der kan man bevæge sig normalt - men i de lette faser, så tør jeg knap nok trække vejret og hvis jeg ikke sidder standby ved vuggen, så vågner han efter kort tid. Han åbner tit øjnene og sparker ud og strækker sig, og hvis jeg så ikke er hurtig til at vugge videre, vågner han helt. Det meste af luren har han halvt åbne øjne og overfladisk vejrtrækning, som om han bare ikke kan falde helt hen.
Så egentlig sidder jeg bare musestille med en bog eller telefon ved vuggen i lang tid og er bare parat til at vugge ham. Så kan han sove op til 2 timer.
Min første baby puttede jeg i soveværelset og fordi jeg ikke kunne vugge ham videre, så sov han aldrig mere end 40 minutter! Så foretrækker jeg det her, for han er helt bestemt en gladere dreng sidst på eftermiddagen, hvis han har fået bare én lang lur...
Hvad gør I andre?
Anmeld
Citér