Hjælp ! Taber håret!! ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2019

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er for ca. En uge siden kommet på hormonspiral, 3 måneder efter jeg fødte. Jeg begyndte med det samme at bløde ret meget og gør det egentlig stadig, men jeg begyndte også at fælde så meget at jeg er blevet nervøs. Det kan ikke ses på håret men kan ses de i resten af huset (ligger hår alle vegne). Køre jeg fingrene igennem håret så har jeg altid nogle hår på fingrene.. Jeg har læst at det kan være en sjælden bivirkning ved spiralen.. men er det permanent? Og kan det godt bare lige være i starten? Vil gerne få noget klarhed inden det går helt galt.. hvis det går galt :p 

Håber der sidder nogle der ude med lidt viden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2019

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Hej!

Jeg er for ca. En uge siden kommet på hormonspiral, 3 måneder efter jeg fødte. Jeg begyndte med det samme at bløde ret meget og gør det egentlig stadig, men jeg begyndte også at fælde så meget at jeg er blevet nervøs. Det kan ikke ses på håret men kan ses de i resten af huset (ligger hår alle vegne). Køre jeg fingrene igennem håret så har jeg altid nogle hår på fingrene.. Jeg har læst at det kan være en sjælden bivirkning ved spiralen.. men er det permanent? Og kan det godt bare lige være i starten? Vil gerne få noget klarhed inden det går helt galt.. hvis det går galt :p 

Håber der sidder nogle der ude med lidt viden 

håret har en vækstcyklus, og i slutningen af cyklusen falder det af (mener det er 7 år cyklusen vare) 

men under graviditet har man nogle hormoner der gør at hårsækkene ikke slipper håret. (Derfor virker ens hår mere fyldigt når vi er gravide) 

Men det tager så revanche efterfølgende når man ikke er gravid mere. (Oftes begynder det et på måneder efter fødsel) og så taber man det der er blevet gemt i graviditeten samt det som man naturligt taber i form af cyklus, og det kan virke ret voldsomt

så det behøver ikke være spiralen. 

Anmeld Citér

21. august 2019

Janet1989

Bare rolig, det er ikke kun dig der taber håret . Jeg har haft hårtab siden april måned. Min datter blev født i december måned jeg fælder stadig voldsomt 

Anmeld Citér

21. august 2019

Barn3

Jeg fødte i april og for ca to uger begyndte jeg at falde meget. Ingen spiral her

Anmeld Citér

22. august 2019

Tinstin

Det er ganske normalt.

Jeg fødte i marts og engang i juli begyndte jeg at tabe håret. Jeg har - uden at overdrive - mistet halvdelen nu Og det fortsætter, omend det er aftaget en smule, nu hvor sønnike nærmer sig 5 måneder. Det er helt uhyggeligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.