3.barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2019

Anonym trådstarter

Rikkelinde skriver:

Vores var 4,5 år og 7,5 år, da vi fortalte dem om kommende baby. 

Vi valgte at få en tidlig scanning i uge 9+ og fortalte det til dem derefter, da vi følte os mere sikre herefter. Herefter fortalte jeg det også til min chef og nærmeste kollegaer, men offentligtgjorde det ikke for resten af arbejdspladsen og resten af verden før nakkefoldsscanninng var overstået. Vi fortalte børnene at de ikke måtte fortælle det i skole og bhv, men var klar over at det blev svært for dem, så havde også gjort op med os selv, at hvis de gjorde det, var det sådan det var. Især den lille kunne slet ikke lade være med at fortælle det, så det sev lige så stille ud omkring uge 10, men det var også ok for os. 

Min datter på 7 havde en fornemmelse af det allerede inden vi sagde det, og med dine børns alder kan det jo godt blive svært at holde det skjult, hvis de kan mærke forandringerne på dig. 

Og så vil jeg sige, glæd dig til at fortælle dem det, det var den vildeste reaktion, vores store datter græd af glæde og var så lykkelig, måtte selv fælde en tåre over deres fantastiske reaktion, så det håber jeg også du får  lov at opleve. 

Jeg glæder mig til af fortælle dem detjeg kan dog ikke pålægge dem ikke at sige noget så jeg holder det hemmeligt til nf

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2019

Anonym trådstarter

Aagaard81 skriver:

Jeg står i næsten præcist samme situation - venter også nr. 3.

Jeg er 4+6 i dag, og jeg har bestilt tid til en tidlig scanning i næste uge. Hvis alt viser sig at være ok der, fortæller jeg det til mine piger samme dag (de er 5 og 7). Jeg vil bare lige sikre mig at alt er ok, før jeg taler med dem om det.

Min chef får det også at vide med det samme - både fordi jeg er dårlig til at gå og holde det hemmeligt, men også fordi jeg vil have at det kommer fra mig og ikke fordi nogen kommer til at fortælle det ved et uheld.

Derudover regner jeg ikke med at jeg kan skjule maven særligt længe her 3. gang, så det kommer til at blive officielt tidligt.

Jeg er privat ansat men har kun været ansat i 1½ år, og jeg troede faktisk at jeg var færdig med at få børn 

Det kan jeg godt forstå, men tænker at jeg ikke siger noget som helst til nogen som helst på arbejdet eller andre før jeg er helt klar til det og er i tvivl om jeg skal vente til Nf eller til jeg har fået lavet vandrejournalen så jeg kan tage den med til chefen ( i forhold til barsel osv)

Anmeld Citér

22. august 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Taak

Jeg er lige blevet fastansat og kan godt frygte lidt reaktionen da jeg stadig er i prøveperiode men sådan er det jo. 

Det var helt planlagt og kan ikke vente til at afsløre hemmeligheden for børnene. De har ønsket en lille en siden de var helt små

Hvor er det godt! 

Vent da med, at fortælle jobbet det - det er du jo ikke forpligtet til! 

Anmeld Citér

23. august 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Taak

Jeg er lige blevet fastansat og kan godt frygte lidt reaktionen da jeg stadig er i prøveperiode men sådan er det jo. 

Det var helt planlagt og kan ikke vente til at afsløre hemmeligheden for børnene. De har ønsket en lille en siden de var helt små

Jeg ville helt klart vente med, at fortælle børnene til efter du er 12 uge henne.

Har du været i vikariat eller er det en helt ny stilling? Jeg har desværre prøvet, at en kollega fortalte, at hun var gravid efter hun lige var fastansat og jeg må indrømme, at det var pisse irriterende. Nu havde man endeligt lige fået fastansat en og så skal vedkommende på barsel efter 5-6 måneder. Du kan nok ikke forvente, at dine kollegaer klapper i hænderne af begejstring

Anmeld Citér

23. august 2019

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville helt klart vente med, at fortælle børnene til efter du er 12 uge henne.

Har du været i vikariat eller er det en helt ny stilling? Jeg har desværre prøvet, at en kollega fortalte, at hun var gravid efter hun lige var fastansat og jeg må indrømme, at det var pisse irriterende. Nu havde man endeligt lige fået fastansat en og så skal vedkommende på barsel efter 5-6 måneder. Du kan nok ikke forvente, at dine kollegaer klapper i hænderne af begejstring

Ja jeg tænker at jeg fortæller noget først efter uge 12. Både til børn og chef.

Er blevet fastansat og kommer nok til at tage på barsel efter ca. 7 mdrs arbejde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.