Behandling for nr 2 - følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2019

Anonym trådstarter

Hej

Hvordan har i oplevet det at være i fertilitetsbehandling, når der var et barn i forvejen? 

Vi har en søn på 3 år, som er kommet til ved icsi-behandling.

Da han var halvandet år va r vi klar til at begynde projekt nr 2. Vi vidste, at vi skulle direkte i det private system for behandling, da der ikke var æg til overs fra første barn. 

Efter knap halvandet år med intensiv behandling er det gudskelov lykkedes at blive gravid med nr 2. 

Men... jeg kan mærke, at nogle af følelserne fra selve fertilitetsforløbet er sværere at slippe end forventet  

Helt ærligt så syntes jeg, at det var langt værre at være i behandling her anden gang. For det første krævede det flere behandlinger end første barn og jeg fik en medicinsk abort i uge 8 efter positiv test men manglende liv til scanning. 

Men det der har fyldt mest for mig er faktisk den enormt dårlige samvittighed over for min dreng, som jeg ærligt talt ikke har haft meget overskud til i en meget stor del af hele behandlingsforløbet. 

Jeg kender kun andre som har været i behandling til første barn og så enten ikke fået flere (endnu) eller fået på naturlig vis.

Jeg har følt, at det var forbudt at føle, at det stadig var rigtigt svært ikke at få det andet barn vi gerne vil have, når vi nu havde fået et. Som om vi ikke satte pris på vores dreng. Hvilket bare gør, at skammen over at misse så mange ting med ham har været (og stadig er) blusset yderligere op. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i andre har oplevet det at være i behandling efter at have fået et barn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.