vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2019

pinkflowergg

Hej, 

min datter (8 måneder) startede på vuggestue den 5e August. Det gik helt fint, fordi jeg var der. Og det gik fint når hun har det 1,5 time alene. men nu efter 2.5 uger så gik hun ikke at være der. Hun gider ikke spise maden og det er en kamp til at for hende til at sove sin formiddagslur. 

Vi ammer stadig meget her hjemme, mest om natten. Men hun får også 1 flaske inden sengetid (kl19.30) som hun plejer at drikke helt fint. Så jeg begyndte at tage en flaske med MME til hende så hun får noget at spise. Men det gider hun heller ikke. Så hun spiser ikke meget mellen kl 8-12. 

Jeg starter på studie starten af september, og bliver nervøs over at hun kommer ikke trives medens jeg er væk. fordi når jeg starter så skal hun være på vuggestue fra 7(7.30) til ca.16.00. og jeg er bange for at hun ikke spiser eller noget under dagen. 

Hun har heller ikke prøvet at være på vuggestue længere en kl12.00. 

En pædagog tror at det kan være amningen som kan påvirke situationen. Fordi det er hendes tryghed nu når hun ikke bruger sut eller lignede. Men vi er heller ikke klare til at stoppe amningen så et er ikke en alternativ. 

Har i måske nogle råd? Eller måske har muligheden for at fortælle hvordan i gjorde det. 

Fordi jeg husker ikke at min ældste havde nogle problemer når hun startede. Så det stresser mig lidt nu med lille søster.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2019

Soonmom

Har hun ikke en nusseklud eller andet hun finder tryghed i?

Hvis ikke så sov med et hovedpudebetræk, bamse eller lignende hun kan få med så det lugter af dig. 

Det er desværre et problem der ofte er hvis moren ammer som trøst, det kan pædagogerne jo ikke i vuggestuen - ikke specielt møntet på dig, men jeg forstår ikke at man ikke ser den komme som forældre, vigtigt at lære barnet en anden form for tryghed/trøst.

Kan du give hende noget grød med de evt kunne prøve? - en tommelfingerregel er at de først spiser når de er trygge, så tænker det er den der utryghed der gør det.

Har du mulighed for en bedsteforældre henter? - for det er lange dage uanset 

Anmeld Citér

21. august 2019

pinkflowergg

Det har vi prøvet. Sut, nusseklud, tæppe, bamse, you name it. Vi har prøvet det hele. der er ikke noget som hun har tilknyttet sig til desværre. Jeg ammer heller ikke med mening det skal være som trøst. Jeg ammer kun når jeg tror hun er sulten. Har jeg gjort fra starten. 

Jo, men det er så at hun spiser heller ikke så meget her hjemme heller. så hun får mest flaske oh amning kun om natten. 

Hun spste fint de første 2 uger. det er kun starten af den her uge hun ikke gider mere. 

Jo, men de arbejder og kan tidligst hente kl.15-15.30 desværre. Men det er kun lange dage til starten af November.  Men heller ikke alle dage. Jeg og min mand har nogle fridage her og der. Men som udgangspunkt er det 7.30-16.00 

Anmeld Citér

22. august 2019

Camilla <3

Vores dreng på lidt over 2 år, bliver stadig ammet og vi har aldrig oplevet nogle problemer ift. det. (Men derfor kan det jo sagtens give udfordringer hos jer.) 

Men når jeg læser det du skriver, så tænker jeg at det måske kunne være fordi, at hun ikke er helt faldet til og er tryg ved omgivelserne endnu? Hvordan er hun ellers? :-) 

Anmeld Citér

22. august 2019

1518

Min datter blev også ammet og tog hverken sut eller flaske. Hun havde ikke noget, hun var særligt knyttet til (bamse eller nusseklud). Et par uger inden opstart i vuggestue begyndte vi konsekvent at stikke én bestemt bamse under armen på hende, når hun græd eller skulle sove, og da hun så startede, var det blevet hendes nye bedste ven, og den gav hende ekstra tryghed i vuggestuen. Hun var den eneste, der fik lov at have bamsen hos sig hele tiden. Efter et par måneder fik hun den kun ved aflevering og lur, så kun lur, og nu har hun den ikke med mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.