Fitness abonnement og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
9 svar
8 synes godt om
20. august 2019

Mælkebøtten1990

Hej 

jeg er gravid (5+0) og kan ikke beslutte mig for, om jeg skal opsige mit fitness abonnement.

Nogle erfaringer med træning i graviditeten?  Nogle bestemte hold/maskiner osv? Mangler lidt inspiration/motivation 

Vil gerne holde mig igang, men er også ærlig talt lidt tilbageholdende, fordi jeg er bange for at gøre noget forkert. Fitness World tager 270 kr/md, så kan ligeså godt melde mig ud, hvis det ikke bliver brugt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2019

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg fortsatte med at træne, også i fitness World, jeg satte det i bero nogle mdr efter fødslen, da jeg viste jeg ikke ville få brugt det lige efter 

Men hvis du kan se du ikke får det brugt, er det Ja mange penge, og så vil nogle gå ture eller hjemmetræning måske bedre? Eller et klippekort/abonnement til en svømmehal som skulle være rigtig skånsomt i graviditeten 

Anmeld Citér

20. august 2019

Aagaard81

Mælkebøtten1990 skriver:

Hej 

jeg er gravid (5+0) og kan ikke beslutte mig for, om jeg skal opsige mit fitness abonnement.

Nogle erfaringer med træning i graviditeten?  Nogle bestemte hold/maskiner osv? Mangler lidt inspiration/motivation 

Vil gerne holde mig igang, men er også ærlig talt lidt tilbageholdende, fordi jeg er bange for at gøre noget forkert. Fitness World tager 270 kr/md, så kan ligeså godt melde mig ud, hvis det ikke bliver brugt. 

Det eneste du kan gøre forkert er at løfte alt for tungt. Motion og bevægelse er godt, når man er gravid - bare man lytter til sin krop (og sin læge) hvis man f.eks får problemer med bækkenet.

i min første graviditet trænede jeg indtil tre uger før termin, og det var en bedre graviditet end nr 2 hvor jeg vejede mere og var i dårligere form ��

så jeg kan kun anbefale at træne/motionere

Anmeld Citér

20. august 2019

kamikaze

Bonnevie skriver:

Det eneste du kan gøre forkert er at løfte alt for tungt. Motion og bevægelse er godt, når man er gravid - bare man lytter til sin krop (og sin læge) hvis man f.eks får problemer med bækkenet.

i min første graviditet trænede jeg indtil tre uger før termin, og det var en bedre graviditet end nr 2 hvor jeg vejede mere og var i dårligere form ��

så jeg kan kun anbefale at træne/motionere

Istemmer. Og zumba (eller sikkert også anden dans) er genial når lend og bækken begynder at blive ømme!

Anmeld Citér

20. august 2019

ErDuHerIkkeSnart

Graviditet er da netop en virkelig god grund til at passe sin træning - du får brug for en sund krop i god form i det kommende år, så det ville være helt tosset at stoppe. Det er ikke raketvidenskab - Træn som du plejer og brug din sunde fornuft, lyt til kroppen og begræns ekstremt tunge løft og presset på de lige mavemuskler når du kommer lidt længere hen. Jeg har især været glad for styrketræning, yoga og spinning. Ved første graviditet helt frem til terminsdatoen.

Anmeld Citér

21. august 2019

JdmBerit

Hej med jer

Det er helt korrekt at motion og graviditet går rigtig godt sammen. Det vil gavne dig hele vejen igennem din graviditet, og formentlig også give dig en bedre fødsel.

Det man bør undgå som gravid er sport med risiko for stød, fald eller tryk, som fx. ridning, ekstrem aerobic samt styrketræning, hvor bækkenbunden og ryggen belastes.

Har du lyst kan du læse en mere udførlig artikel om motion for gravide på min side.

Mange hilsner,
Jordemoder Berit

Anmeld Citér

21. august 2019

Ann_27/11

Selvfølgelig kan du styrketræne. Det er super godt for ryggen og bækkenet, dog er det vigtig at lytte til kroppen og ikke øge vægten eller intensiteten. 

Anmeld Citér

21. august 2019

Mælkebøtten1990

TAK for alle jeres gode inputs, nu fik jeg da lidt blod på tanden  

tror bare jeg har gemt mig lidt bagved “må hellere lade være for en sikkerheds skyld, vil jo ikke risikere noget”. Og ja, som I skriver giver det måske endda en bedre graviditet. Virkelig god ide med zumba  spinning og løb er jeg også glad for, så det fortsætter jeg med så

Anmeld Citér

22. august 2019

kamikaze

Se også Bente Klarlunds seneste klumme i Politiken. Styrketræning er godt, så længe du lytter til kroppen og fokuserer på at vedligeholde snarere end at øge.

Anmeld Citér

3. september 2019

Bonusmorogmor

Som aktiv rytter, styrketræner og stor fitness autusiast var jeg slet ikke i tvivl om at jeg ville fortsætte min ridning og træning som hidtil da jeg blev gravid. 

Træningen og den seriøse daglige ridning har altid været mit holdepunkt i livet, så det skulle der ikke laves om på hvis det var muligt ����‍♀️���� 

Dog er status her i uge 14 lidt en anden, kvalme, træthed og manglende overskud stjal fuldstændig de gode intentioner.

Fra uge 5-10 lavede jeg intet andet end at passe mit job (25timer) og min familie. Men nu er jeg i fuld vigør igen, træner 5-6 gange ugentlig 1 1/2-2 timer af gangen og ridningen genoptages slut på ugen her, når hesten er hjemme fra sit træningsophold ;-) 

Jeg er stadig ved godt mod og håber at jeg fra nu kan fortsætte hvor jeg slap, sådan er følelsen i hvert fald ;-) 

Jeg overvejede dog aldrig st sætte mit medlemskab på pause, så det vil jeg heller ikke anbefale dig �� som de øvrige kommentar siger, så er bevægelse og motion nærmest endnu vigtigere nu en tidligere, blot du husker st mærke efter i din krop ����‍♀️�� 

Der findes en masse motiverende og inspirerende podcasts om træning gennem graviditet, som jeg gerne anbefaler hvis du føler dig usikker ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.