10 uger - ammer konstant om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2019

fehår

Profilbillede for fehår

Min baby på 10 uger er begyndt at amme nærmest hele natten igennem. Hun har ellers normalt spist 1-2 gange, en sjælden gang 3. Hun har også nogle enormt tunge tissebleer, som hun kræver skiftet flere gange om natten.

Jeg tænker, det er en fase, men jeg undrer mig lidt over forandringen. Hun spiser stadig meget dagen lang, men nu mere om natten.

Jeg ved godt, det er normalt, at de ammer mere om natten, men jeg har altid haft rigeligt med mælk, så hun behøver ikke spise ekstra for at øge produktionen.

Nogen bud på hvad der foregår? Jeg glæder mig til, at der forhåbentligt kommer lidt ro på igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2019

Barn3

Profilbillede for Barn3

Bruger hun sutten?

Det var en løsning for os. Vores lulle har et øget sutte refleks ig dette kab tilfredsstilles bla også med sutten.Hvis hun faldt ikke i søven efter en måldid om natte, så skylle hun tilbydes sutten.

Ja og så måske har hun meget brug for sin mor-at mærke dig. Det giver jo så enorm tryghed for en lille en

Anmeld Citér

16. august 2019

fehår

Profilbillede for fehår
Barn3 skriver:

Bruger hun sutten?

Det var en løsning for os. Vores lulle har et øget sutte refleks ig dette kab tilfredsstilles bla også med sutten.Hvis hun faldt ikke i søven efter en måldid om natte, så skylle hun tilbydes sutten.

Ja og så måske har hun meget brug for sin mor-at mærke dig. Det giver jo så enorm tryghed for en lille en

Hun nægter at tage sut. Jeg tror heller ikke, hun bruger mig som sut. Det gør hun nemlig en sjælden gang imellem, men så plejer hun ikke at spise så meget imens. Hun virker virkelig sulten. Hun falder også i søvn, som hun plejer, når hun har spist - hun vil bare spise cirka en time efter igen 

Anmeld Citér

16. august 2019

Barn3

Profilbillede for Barn3
fehår skriver:

Hun nægter at tage sut. Jeg tror heller ikke, hun bruger mig som sut. Det gør hun nemlig en sjælden gang imellem, men så plejer hun ikke at spise så meget imens. Hun virker virkelig sulten. Hun falder også i søvn, som hun plejer, når hun har spist - hun vil bare spise cirka en time efter igen 

Mit første barn tog heller ikke sut, men havde virkelug brug for mig og spiste også meget ofte. 

Men han tog også meget på. Derfor var jeg ikke bekymret,skulle bare producere mælk.

Hvis du er bekymret,om baby får næring nok,så skal du få undersøgt,om hun tager på som hun skal.

Jeg kan kun fortælle ud fra mine erfaringer.

Anmeld Citér

16. august 2019

fehår

Profilbillede for fehår
Barn3 skriver:

Mit første barn tog heller ikke sut, men havde virkelug brug for mig og spiste også meget ofte. 

Men han tog også meget på. Derfor var jeg ikke bekymret,skulle bare producere mælk.

Hvis du er bekymret,om baby får næring nok,så skal du få undersøgt,om hun tager på som hun skal.

Jeg kan kun fortælle ud fra mine erfaringer.

Tak for råd, jeg har lige vejet hende, og hun har taget 1200 gram på på lige over 5 uger, så nu er jeg i det mindste ikke bekymret for, om hun får næring nok.

Det må være en fase. Bare mærkeligt med så pludselig et skift.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.