På ferie om lidt og skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.392 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. august 2019

Millemor1

Hejsa! Vi skal på ferie om 2 dage, og vores ældste dreng har skoldkopper på 18 dagen idag. Eller det vil sige at de ikke smitter længere, der er sår på alle og har idag været ved lægen for at få en lægeerklæring med i lufthavnen. Har dog fået en ret fesen erklæring synes jeg! 

Der står : jeg kan hermed bekræfte at .... har haft skoldkopper. Da der er skorpe på alle sammen er smitterisikoen minimal. 

Hun ville ikke skrive at der ingen smitterisiko er længere selvom hun sagde at det var der ikke når der var skorper på alle!! Mega frustrerende! 

Har i andre nogle erfaringer med at flyve med børn med skoldkopper (som er på vej væk) og at have en lidt fesen lægeerklæring med? Er simpelthen så nervøs for at han bliver afvist i flyet. ������

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2019

Anonym

Millemor1 skriver:

Hejsa! Vi skal på ferie om 2 dage, og vores ældste dreng har skoldkopper på 18 dagen idag. Eller det vil sige at de ikke smitter længere, der er sår på alle og har idag været ved lægen for at få en lægeerklæring med i lufthavnen. Har dog fået en ret fesen erklæring synes jeg! 

Der står : jeg kan hermed bekræfte at .... har haft skoldkopper. Da der er skorpe på alle sammen er smitterisikoen minimal. 

Hun ville ikke skrive at der ingen smitterisiko er længere selvom hun sagde at det var der ikke når der var skorper på alle!! Mega frustrerende! 

Har i andre nogle erfaringer med at flyve med børn med skoldkopper (som er på vej væk) og at have en lidt fesen lægeerklæring med? Er simpelthen så nervøs for at han bliver afvist i flyet. ������

Forstår godt at lægen ikk vil skrive den anderledes. For risikoen er der jo. Men den er minimal. 

Men hvis jeg var dig ville jeg nok ringe til flyselskabet og snakke med dem og forklare situationen 

Anmeld Citér

15. august 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal ringe til dit rejseselskab/fly selskab og forklare situationen. 

Der er en ret stor risiko for, at I vil blive afvist i lufthavnen, især med en erklæring hvor der jo egentlig står at der kan være en lille smitterisiko.

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym

Vi var på ferie tidligere på sommer og vores søn havde skoldkopper og fik lov at gå om bord på flyet. 

Vi sagde bare det var overstået, de kommenteret at han havde haft skoldkopper. De skulle ikke se læge erklæring. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.