Barn der ikke vil sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

325 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. april 2008

Joan ( Smallie )

Har i andre problemer med at ligge jeres til aften??

Lige i tiden har vi stor problemer med at ligge Niels til aften. Og det har bare ikke været noget problem før. Er det mon tigerspring der spiller ind der?

Og hvad skal jeg gøre for han er jo vildt træt?

Kom piger vil ikke nok hjælpe mig?

Krams Joan som ikke har det godt med knægten tuder når han skal sove

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2008

Anja

Har ikke lige styr på det med tigerspringene, men hvor lyst er der på hans værelse ??? Elias har en hems på værelset med store skråvinduer. Der er desværre ikke lameller for dem, da de koster en formue at få special lavet, derfor er der faktisk ret lyst på hans værelse, når han lægges ind.

Vi har haft en lille uge her, hvor det er blevet lysere ved Elias´ sengetid (19.00 -19.30), hvor han har brokket sig gevaldigt, når han er kommet i seng. Håber dog det er gået over nu, for han er faldet i søvn uden en lyd fra værelset de sidste par aftener.

Anja

Anmeld

12. april 2008

Mie A

Hej Joan

Har ikke et eneste godt råd til dig... men håber at nogle af de andre tøser har, da Simon er begyndt på præcis det samme. Han er vildt træt, men vil ikke "overgive" sig. Her hjemme har vi snakket om at det er fordi han er blevet mere bevidst om hvad der foregår og ved godt at mor ikke kan klare det, når han er ked af det... jeg er nok alt for blød.
Når det er far det putter, så sover han næsten med det samme. Så når far er hjemme, så får han lov.

Mie

Anmeld

12. april 2008

Joan ( Smallie )

Der er lyst inde på hans værelse men det skulle ikke være noget problem for når han er hjemme sover han til middag derinde. Så tror ikke det er det.

Og her hjemme er det mig der er den hårde men det er total lige meget hvem af os der ligger ham. Den sidste uge er det bare blevet være og være.

Han plejer at blive lagt op ved 19 tiden og så putter han sig bare. Men nu er kl 19.30 og han sover ikke endnu. Han skriger dog ikke mere. Har været oppe ved ham nogen gange for at trøste ham men lige så snart jeg ligger ham ned igen starter han igen.

Ville også bare lige høre om der er andre der har samme problemer og det kan jeg jo se der er. Så er det ikke min knægt der er unomal ;)

Krams Joan

Anmeld

12. april 2008

Loggidut

vi døjede lige i en periode, men efter hun er kommet på sit eget værelse har der altså været ro...
jeg ved ikke, jeg tror ikke på det med mørke og lys i rummet, jeg tror det er noget man kan lære dem...min venindes datter kan ikke sove hvis der er lyst, så i en tidlig alder begyndte hun med mørklægningsgardiner...det snakkede hun varmt for til mig, men jeg har brølet stampet og sagt nej...for når sommeren for alvor kommer, så gider jeg ikke have børn til klokken 11 om aftenen...de skal sgu kunne sove...men jeg er da ikke sikker på det er noget "lært" men tør ikke våge pelsen på det...

så jeg tror du skal væbne dig med tålmodighed...så kommer soverytmen nok igen...måske forsøge at holde gang i ham en halv time ekstra...så han bliver helt baldret...

nej jeg ved sørme ikke...det er svært, men jeg stoler nu på at rytmen kommer tilbage igen

Anmeld

12. april 2008

ivfmarie

De er ju på et udviklingstrin nu, hvor de bliver mere og mere bevidste om "dig og mig og vi to". Han ved at når du lægger ham går du - han ved jo ikke at du har tænkt dig at komme igen - han kan bare se og mærke at du er væk.
Det er død-irriterende for os, men prøv at sætte dig i hans sted... det er da lige til at tude over at mor går - og man er helt alene i verden. Jeg ved ikke hvordan man nemmest kommer over det, men så længe det står på må du prøve at være lidt overbærende - det er jo ikke noget han gør for at drille.

Marie, der håber at I hurtigt kommer over problemet

Anmeld

12. april 2008

Joan ( Smallie )

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på om det er en reaktion på at han er kommet i dp. Der starter han den 1 april, og fra dag 1 har han elsket at være der. Men nu har han været hjemme siden i onsdags for dpmor skulle have fri og så kom det lige så stille og rolig med at han var længere om at falde i søven og nu tuder han bare. Nu er han endelig falden i søven. Men han er også mega træt.

Problemet med at trække ham en halv time mere er hvis han bliver for overtræt så sover han bare ikke. Han er så stædig det halve er nok.

Men ja håber da hurtig det går over. Syntes ikke det er så træls men bliver bare så ked når jeg høre han er så ked:$

Anmeld

12. april 2008

Marco2

Vi har også problemet. HUn er begyndt at køre sig selv helt op om aftenen. Så jeg sidder stille med hende og nynner, for at vise at nu er det slut med at lege og nu skal vi til at slappe af og sove. Når jeg på den måde har fået hende kørt lidt ned, går jeg op med hende. Lægger hende i sengen og sætter mig i stolen ved siden af og læser en bog, til hun falder til ro. Nogle dage får jeg læst et par sider, men idag, hvor hun var helt oppe at køre nede i stuen, tog jeg hende op for der er mere ro, og det tog 4 sek, så vendte hun sig på siden og sov.....

Ved ikke om det kan bruges eller jeg bare vrøvler..

AG - med dejligt rødekinder efter al den friske luft hun har fået idag.

Anmeld

12. april 2008

Joan ( Smallie )

Han fik en spille dåse i dåbsgave som han er helt vild med og den har jeg tænke på om vi skulle gå op og kigge på inden han skulle sove og så lade den spille ( en optrækning ) for nogen gange falder han i søven ved det når han har været oppe at køre. Men tror jeg da lige jeg vil prøve i morgen.

Tak Marco. *SS*
Hilsen Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.