Sige farvel til kæledyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2019

Anonym trådstarter

Står i den situation at vi måske snart skal have aflivet vores gamle hund. Den er mega ræd for at komme på dyreklinikken så vi får den aflivet hjemme når det er tid

Hvad har I gjort med børnene ? Skal de med, have det at vide inden eller sender man dem i skole og først fortæller det når man komme hjem at den er blevet aflivet? Eller hvordan har I gjort det ?

Må man egentlig begrave den hjemme i sin have?

De går begge i indskolingen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2019

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Jeg har altid fået det at vide, så jeg havde mulighed for at sige farvel til mit kæledyr, og så fik jeg tilbuddet om at være med (hvilket jeg altid takkede nej til).

Eneste gang hvor mine forældre handlede uden jeg vidste noget var, da min mor kom hjem fra en aftenvagt og fandt vores kat, der var blevet ramt af en bil og lå med ryggen brækket. Jeg sov, og fik først at vide næste morgen, at den var blevet nødaflivet.

Jeg går helt klart ind for ærlighed og for at give børnene muligheden for en afsked. 

I øvrigt ligger der en hund og tre marsvin begravet i mine forældres baghave, så jeg antager, at det må man gerne, hvis man ønsker det. 

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Jeg har altid fået det at vide, så jeg havde mulighed for at sige farvel til mit kæledyr, og så fik jeg tilbuddet om at være med (hvilket jeg altid takkede nej til).

Eneste gang hvor mine forældre handlede uden jeg vidste noget var, da min mor kom hjem fra en aftenvagt og fandt vores kat, der var blevet ramt af en bil og lå med ryggen brækket. Jeg sov, og fik først at vide næste morgen, at den var blevet nødaflivet.

Jeg går helt klart ind for ærlighed og for at give børnene muligheden for en afsked. 

I øvrigt ligger der en hund og tre marsvin begravet i mine forældres baghave, så jeg antager, at det må man gerne, hvis man ønsker det. 

Har bare et barn som er meget følsomt og som har lidt store tanker om døden for tiden, så ved ikke om det er en god eller dårlig idé. Men Mener også at med ærlighed kommer man længst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.