Sove med tampon?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.059 visninger
11 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2019

Anonym trådstarter

Kære kvinder

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg bløder sindssygt meget den 1. Og 2. Dag af min menstruation, at jeg bløder igennem hver nat. Og jeg står endda op 1-2 gange for at skifte bind og bruger natte bind (ekstra lange). 

Jeg fik en idé at prøve at sove med en tampon, men jeg ved godt at det frarådes. 

Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere 

Sådan har det ikke altid været. Før mine graviditeter var det ganske normalt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kære kvinder

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg bløder sindssygt meget den 1. Og 2. Dag af min menstruation, at jeg bløder igennem hver nat. Og jeg står endda op 1-2 gange for at skifte bind og bruger natte bind (ekstra lange). 

Jeg fik en idé at prøve at sove med en tampon, men jeg ved godt at det frarådes. 

Jeg bruger tampon om natten, trods anbefalingerne. 

Jeg har ligesom dig, ultra kraftig blødning efter jeg har fået børn, og bind virker ikke i længere tid for mig. Så tampon er vejen frem her 

Anmeld Citér

13. august 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78

Må jeg anbefale en menstruationskop.

Anmeld Citér

13. august 2019

VAA

Har du snakket med lægen om at du bløder så kraftigt efter din fødsel? 

Jeg ved ikke hvilken form for prævention du bruger, men hvis du bløder så kraftigt, så kan det være en hormonspiral kunne hjælpe dig? Jeg havde virkelig kraftige menstruationer efter min første fødsel, og fik derfor en hormonspiral sat op. Den hjalp enormt meget. Her efter min tredje (og formentlig sidste) fødsel har jeg fået sat en hormonspiral op igen, og jeg bløder kun ganske få dråber nu når jeg har menstruation 

Anmeld Citér

13. august 2019

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Prøv at høre podcasten Østrogenial hvor de taler om menstruation. Både i forhold til at bruge tampon om natten samt at bløde kraftigt. Det er en læge og en sygeplejerske som har lavet den og den er super god og man bliver meget klogere på do’s and don’t :-)

Afsnittet hedder: Det er bare blod 

Anmeld Citér

13. august 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Kære kvinder

Da jeg blødte helt ekstremt(får piller for det nu) havde jeg den største tampon i om natten(OB) og det største natbind på. Alligevel dryppede det på gulvet fra sengen til toilettet om morgenen. Hvis ikke det virker med tampon(helst OB, suger bedst) hvad så med evt at stille uret til kl 3 eller 4 og skifte? 

Hvis det er meget generende må du endelig søge læge. Der kan gøres noget ved det. 

Anmeld Citér

13. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg bruger tampon døgnet rundt når det er. Så giv det da et skud, vil jeg sige. Og ellers ville jeg prøve den der cup. 

Anmeld Citér

13. august 2019

Anonym

Som en anden har foreslået; menstruationskop. Det kræver lidt øvelse og overvindelse at få den korrekt placeret, men derefter er det det der har fungeret bedst for mig 

Altså indtil jeg fik hormonspiral- siden jeg fik den for 4 år siden, har det kunne klares med et trusseindlæg- og i læste korrekt: indlæg, ikke bind og jeg blødte førhen meget kraftigt. 

Og er du nu ikke til nogle af disse løsninger, så havde jeg engang en veninde det fortalte at hun brugte de der mega usexede inkontinenstrusser/bleer der bruges på plejehjemmene. Men kun de første 1-2 dage hvor hun blødte mest 

Anmeld Citér

13. august 2019

Janet1989

Jeg har brugt tampon flere gange når jeg sov? Hvis du bare sover under 8 timer(mener jeg det er), så burde der vel ikke ske noget?

Anmeld Citér

13. august 2019

Janet1989

Kan forresten fortælle en historie om en pige jeg engang hørte om, som havde glemt en tampon oppe i sig i flere dage, indtil hun gik til læge, fordi hun troede at hun havde fået en kønssygdom - hvilket så var en tampon ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.