Fra to til tre børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.631 visninger
2 svar
2 synes godt om
12. august 2019

Sahara82

Hej med jer

Vi overvejer alvorligt at få barn nr tre. Der er selvfølgeligt mange ting der skal tages stilling til, men vi har både råd, tid og har fundet overskud i at jeg enten skal gå hjemme i nogle år eller arbejde 20-25 timer i ugen. 

Dog husker jeg tydeligt følelsen da jeg var gravid med nr to, at jeg var bange for hvad det ville gøre ved min relation med min første. Ville jeg kunne give ham det samme eller ville jeg mon svigte ham? Da nr to så meldte sin ankomst fandt jeg heldigvis ud af at det var den største gave jeg kunne give ham - nemlig en søskende. Og i dag er det bare helt fantastisk! 

Men jer der har fået nr tre - hvordan har i klaret det i forhold til de to første børn? Har det givet sig selv eller har I følt at I har svigtet de to andre da babyen kom? 

Er der ting I havde ønsket I havde overvejet eller vidst inden I fik nr 3? 

Det er underligt for jeg ønsker det så meget, men samtidig er jeg bekymret - bla for relationen til de to andre. Vil så gerne give dem hele verden jo  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2019

Århusmor

Sahara82 skriver:

Hej med jer

Vi overvejer alvorligt at få barn nr tre. Der er selvfølgeligt mange ting der skal tages stilling til, men vi har både råd, tid og har fundet overskud i at jeg enten skal gå hjemme i nogle år eller arbejde 20-25 timer i ugen. 

Dog husker jeg tydeligt følelsen da jeg var gravid med nr to, at jeg var bange for hvad det ville gøre ved min relation med min første. Ville jeg kunne give ham det samme eller ville jeg mon svigte ham? Da nr to så meldte sin ankomst fandt jeg heldigvis ud af at det var den største gave jeg kunne give ham - nemlig en søskende. Og i dag er det bare helt fantastisk! 

Men jer der har fået nr tre - hvordan har i klaret det i forhold til de to første børn? Har det givet sig selv eller har I følt at I har svigtet de to andre da babyen kom? 

Er der ting I havde ønsket I havde overvejet eller vidst inden I fik nr 3? 

Det er underligt for jeg ønsker det så meget, men samtidig er jeg bekymret - bla for relationen til de to andre. Vil så gerne give dem hele verden jo  

Hvor gamle er dine to store?

Vores var lige blevet 4 og 6 da den lille kom (for 10 måneder siden) og de har virkelig fundet hinanden på en helt anden måde efter vi har fået nummer tre. Hun er deres “fælles” og de elsker hende og elsker at lege med hende, både sammen og hver for sig.

Jeg synes slet ikke at følelsen af at “miste” de store var så udtalt som da vi fik nummer to. Måske fordi man jo alligevel er vant til at dele sig.

Jeg siger go! For os var det helt perfekt at få den lille.. :-)

Anmeld Citér

12. august 2019

Barn3

Også kun positive oplevelser here fra.

Vores aldste blev 12 og 8. Og for 4 måneder siden fik vi vores lille. 

Og det er nemlig det bedste man kan give sine børn.

Aldste,det er en dreng-han ønskede faktisk meget en lille. Nr to-det er en pige og hun blev forkælet lidt for meget. Da vi skulle fortælle,at vi få en lille,blev hun chokeret og fik sagt lidt dumme ting til mig-i form-hvordan kynne i gøre sådan noget mod mig......vi fand yd,at hun ville ellers bluve til en lille egoist. Og det er kun sundt for hende at forstå,at der fundes også andre end hende...... og hun er den bedste storesøster til den lille.

Og ved du hvad-du skal slet ikke bekymre om du vil have kærlighed nok-selvfølgelig vil du have den! Og endnu mere!

Og vi overvejer også nr 4,fa vi fik en ekstremt nem lillesøster.

Go for it og held og lykke!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.