Vågner efter 30-45 min. i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg er rådvild og har virkelig brug for hjælp.

Vores søn har altid vågnet efter 30-45 minutter ligemeget hvor han har sovet. I barnevognen kunne vi som regel gå ham i søvn igen, dette er dog ikke altid nødvendigt længere(han er begyndt at sove længere stræk uden at vågne), men i sengen er han umulig at få til at sove videre. Jeg tænker det umiddelbart skyldes tryghed, da han fint kan falde i søvn igen efter samme tidsinterval når han ligger i vores seng og jeg er der. Problemet er bare at han ligger så uroligt jeg ikke rigtig kan have ham i vores seng længere, og jeg ikke synes han skal så sent i seng som jeg(kl. 21). Han skal starte i dp om 1 1/2 uge og jeg skal snart på arbejde, så til den tid bliver det et problem(forhåbentlig hjælper det at få ham i dagpleje), men jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Vi har prøvet at give ham en lur mere og mindre og det har ingen effekt. Vi har prøvet at give ham en af mine bluser. Vi har prøvet at svøbe ham, gå med ham når han er vågnet osv.

Problemet er der uanset om han er faldet i søvn i sengen, eller først i mine arme og jeg derefter har lagt ham i sengen, så det er ikke fordi han vågner et andet sted end hvor han er faldet i søvn . Jeg har en gang i mellem kunne amme ham ved opvågningen også er han faldet hen igen, men dette virker heller ikke længere. 

Han bliver ammet og får fast føde. Han gider ikke flaske så det er desværre ikke en mulighed. Han er 8 mdr gammel. 

Har I nogle råd til, hvordan jeg bedst lærer ham at komme videre i søvn mønstret?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvordan putter I ham? Ammer du ham i søvn? 

Og får han nok stimulans om dagen eller er I mest hjemme? 

Anmeld Citér

7. august 2019

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hvordan putter I ham? Ammer du ham i søvn? 

Og får han nok stimulans om dagen eller er I mest hjemme? 

Vi skifter ble, ammer også ligger jeg ham over hvorefter jeg synger for ham hvis han ikke er faldet i søvn under amningen. Det svinger meget om han falder i søvn undervejs i amningen. 

Ja, vi er mest hjemme, men jeg synes stadig han får en del stimulans. Vi leger, synger med fagtesange, går tur, laver lidt stimulistik øvelser også leger storebror også en del med ham(som man nu kan). Vi er endvidere i mødregruppe en gang om ugen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.