18 måneder og går ikke selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.521 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2019

Anonym trådstarter

Min søn er lige blevet 18 måneder og han har ikke taget sit første skridt endnu.

Han kravler, rejser sig op ad ting, går hen ad ting, går med i hænderne og kan stå selv uden støtte (når han er i humør til det)

Da han var helt lille, mente sundhedsplejersken at var lidt hypermobil, så det "trøster" jeg mig med, for så er der jo en grund til, at han ikke går endnu.

Jeg har kontaktet sundhedsplejersken igen, da jeg er blevet bekymret, og vi skal aftale nærmere, hvad vi gør, evt en fysioterapeut.

Har nogen af jer været i samme situation, som har lyst til at fortælle om forløbet og for længe der gik før barnet gik selv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2019

Sprit25

Min datter gik, da hun var 18 mdr. Jeg kan se det for mig. Midt i gangen en mandag morgen. Ud af det blå og bum så gik hun. 

Hun er fem nu og er grovmotorisk en lille smule bagud. Ikke voldsomt men nok til en fys kom indover. Det skal nok komme

Anmeld Citér

6. august 2019

FruStolpe

Vores yngste havde også passeret 18 måneder da hun to de første spæde skridt. 

Vi har helt fra start selv sat fys, kst, mm i værk. Bare for at sikre os den bedste start. 

Hun er nu 5, og er helt på højde med sine jævnaldrende 

Anmeld Citér

6. august 2019

Århusmor

Min søn er hypermobil og gik først da han var omkring de 18 måneder.

Han forsøgte sig ikke rigtigt med det og vi købte ikke rigtige sko til ham, da vi havde hørt at det var bedst at vente til han gik selv. Da vi så fik konstateret at han var hypermobil, fik vi anbefalet at købe sko med rigtig god støtte og et par uger efter rejste han sig og gik og var aldrig typen der faldt.

Nu er han snart 7 år, stadig meget hypermobil i yderledene (hænder, fingre, fødder og tæer) og har noget ekstra “træning” i skolen med andre som har forskellige udfordringer af den dur.

Men ellers er han som andre drenge på 6-7 år, bare mere klodset og usikker.. :-) 

Anmeld Citér

7. august 2019

sne190810

Min datter gik også først da hun var omkring halvandet. Hun kravlede også først efter et år. 

Jeg har aldrig rigtig tænkt over det, eller sat nogle ting i værk. Bare taget det lidt som det kom :-) ingen ko på isen

Anmeld Citér

7. august 2019

brevkassen-40170

Hejsa,

Min datter var ret langsom motorisk! 

Kravlede da hun var 13 mdr og gik da hun var 18 mdr.

Hun er 5 1/2 idag og fuldstændig alderssvarende. Suser afsted og elsker at bruge sin krop

Børn er forskellige... Det skal nok komme.

Anmeld Citér

8. august 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Min søn er lige blevet 18 måneder og han har ikke taget sit første skridt endnu.

Han kravler, rejser sig op ad ting, går hen ad ting, går med i hænderne og kan stå selv uden støtte (når han er i humør til det)

Da han var helt lille, mente sundhedsplejersken at var lidt hypermobil, så det "trøster" jeg mig med, for så er der jo en grund til, at han ikke går endnu.

Jeg har kontaktet sundhedsplejersken igen, da jeg er blevet bekymret, og vi skal aftale nærmere, hvad vi gør, evt en fysioterapeut.

Har nogen af jer været i samme situation, som har lyst til at fortælle om forløbet og for længe der gik før barnet gik selv?

jeg har ikke stået i samme situation, men da jeg selv var 15-16 mdr. blev jeg sendt til kontrol hos lægen for at se om mine ben fejlede noget da jeg hverken kravlede eller gik - men de fejlede ikke noget og indenfor 2-3 mdr. kunne jeg både gå og kravle. Som mine forældre sagde, jeg gad bare ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.