Slut med sut?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2019

Anonym trådstarter

Hej skønne kvinder!

jeg har brug for lidt råd ift. Sut. 

Min datter på 2,5 er begyndt at bide sutterne i stykker og det sidste døgn er der røget 2 i skraldespanden. Har altid hørt at når de gør det er det tid til at stoppe med sut. Vores pige er bare meget sutteglad og er inde i en fase hvor den er uundværlig. Tænker at se når hun har bidt de sidste i skuffen i stykker om hun måske er klar til at gå af med den men er bare sådan i tvivl Hvad har i andre gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2019

Soonmom

Jeg havde taget den

Vi tog den da vores var 2 år og 8 måneder og han var også meget glad for den (fik den dog kun når han sov).

Det gik så fint, han spurgte tit til dem, men accepterede at girafferne havde den nu (vi afleverede dem i zoo) og snakker stadig om at girafferne har dem (3,5 år) 

Anmeld Citér

6. august 2019

ErDuHerIkkeSnart

Når hun er 2,5 og derved alligevel gerne skulle smide den relativt snart, så ville jeg personligt snuppe den nu. Der kommer ikke nødvendigvis er bedre tidspunkt og plasteret skal bare rives af, så går det oftere nemmere end man tror.

Vores datter var lidt over 2 år og vi gjorde det i en ferie, hvor vi havde god tid og overskud - årsagen var at der var en lillebror på vej og at vi derfor gerne ville have det overstået inden - og iøvrigt var hun ved at få lidt suttebid også - så der var kun én vej, og det gik selvfølgelig fint.

Anmeld Citér

6. august 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Hej skønne kvinder!

Min datter på 2,5 er begyndt at bide sutterne i stykker og det sidste døgn er der røget 2 i skraldespanden. Har altid hørt at når de gør det er det tid til at stoppe med sut. Vores pige er bare meget sutteglad og er inde i en fase hvor den er uundværlig. Tænker at se når hun har bidt de sidste i skuffen i stykker om hun måske er klar til at gå af med den men er bare sådan i tvivl Hvad har i andre gjort?

Jeg havde taget den i frygt for at hun en dag får den galt i halsen når hun bider dem i stykker. Også taget kampen op. 

Anmeld Citér

7. august 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej skønne kvinder!

Jeg vil bare sige at, selvom det måske virker helt uoverskueligt at sige farvel til sutterne fordi hun er glad for dem, så behøver det ikke at være så slemt. 

Min datter var også 2½, og MEGET sutteglad da vi sagde farvel til dem. Hun kunne finde på at sætte sig i sengen og bare sidde der, fordi det var det eneste sted hun måtte have sutterne. 

Jeg forberedte hende et par uger i forvejen og sagde "Den dag afleverer vi sutterne, og sender dem til julemanden". - Det var første dag i vinterferien vi gjorde det, så der var nogenlunde ro til trælse nætter. Men der kom ikke nogle trælse nætter. Vi gik ned og afleverede dem som aftalt, hun fik en lille pakke som tak og så tog vi hjem. Hun spurgte efter dem 1 gang den første aften, hvor hun blev lidt ked men ellers var der ikke noget overhovedet. 

Anmeld Citér

7. august 2019

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg vil bare sige at, selvom det måske virker helt uoverskueligt at sige farvel til sutterne fordi hun er glad for dem, så behøver det ikke at være så slemt. 

Min datter var også 2½, og MEGET sutteglad da vi sagde farvel til dem. Hun kunne finde på at sætte sig i sengen og bare sidde der, fordi det var det eneste sted hun måtte have sutterne. 

Jeg forberedte hende et par uger i forvejen og sagde "Den dag afleverer vi sutterne, og sender dem til julemanden". - Det var første dag i vinterferien vi gjorde det, så der var nogenlunde ro til trælse nætter. Men der kom ikke nogle trælse nætter. Vi gik ned og afleverede dem som aftalt, hun fik en lille pakke som tak og så tog vi hjem. Hun spurgte efter dem 1 gang den første aften, hvor hun blev lidt ked men ellers var der ikke noget overhovedet. 

Brugte hun kun sut om natten? Vores pige bruger den i løbet af dagen og f.eks. En køretur uden sut vil være det rene skrigeri. Vi prøvede lidt her i sommerferien men hun er bare så glad for dem og er inde i en tryghedsfase hvor putningen f. Eks. Tager 1 time og hun skal have døren åben og skal kunne se os. I nat var vi oppe 4 gange, så tror bare ikke det er nu vi skal tage kampen. Ihvertfald ikke til nat. Kan man mon bare sige hun har dem om natten. Hun bider ikke sine natsutter i stykker 

Anmeld Citér

7. august 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Brugte hun kun sut om natten? Vores pige bruger den i løbet af dagen og f.eks. En køretur uden sut vil være det rene skrigeri. Vi prøvede lidt her i sommerferien men hun er bare så glad for dem og er inde i en tryghedsfase hvor putningen f. Eks. Tager 1 time og hun skal have døren åben og skal kunne se os. I nat var vi oppe 4 gange, så tror bare ikke det er nu vi skal tage kampen. Ihvertfald ikke til nat. Kan man mon bare sige hun har dem om natten. Hun bider ikke sine natsutter i stykker 

Hun brugte kun sut i sengen. Mest om natten (og ved lur), men hun kunne som skrevet godt finde på at sætte sig ind i sengen om eftermiddagen bare for at sidde med sutterne.

I jeres tilfælde ville jeg dog klart sige at step 1 er at begrænse suttetiden til natten/sengen. Så bliver det ikke en kold tyrker hvor hun pludselig slet ikke har dem, men det gør det nemmere på sigt at tage dem fra hende. 

Anmeld Citér

7. august 2019

LSS

AnoMor skriver:

Jeg havde taget den i frygt for at hun en dag får den galt i halsen når hun bider dem i stykker. Også taget kampen op. 

Helt enig her. Første gang min søn bed en sut i stykker tog jeg dem fra ham. Ville aldrig tilgive mig selv hvis der skete noget. 

Anmeld Citér

7. august 2019

Anonym trådstarter

Helt enig her. Første gang min søn bed en sut i stykker tog jeg dem fra ham. Ville aldrig tilgive mig selv hvis der skete noget. 

Hun bider dem ikke i stykker som sådan men du kan se der er bidt i dem og at der er nogle bitte små huller. Jeg tager dem med det samme så der ikke når at ske noget

Anmeld Citér

7. august 2019

LSS

Anonym skriver:

Hun bider dem ikke i stykker som sådan men du kan se der er bidt i dem og at der er nogle bitte små huller. Jeg tager dem med det samme så der ikke når at ske noget

Men det kan også ske i søvne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.