Tage bussen selv? (med afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan en 9-årig selv tage bussen (28min)?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

945 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2019

Anonym trådstarter

Ville I mene, at en 9-årig selv kan tage bussen, hvis han bliver sat på i den ene ende og hentet i den anden. Busturen tager 28min. 

Barnet tager normalt ikke bus, men har prøvet det flere gange.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Ville I mene, at en 9-årig selv kan tage bussen, hvis han bliver sat på i den ene ende og hentet i den anden. Busturen tager 28min. 

Ja... hvis ellers barnet er “normalt” fungerende og til at stole på. Man kan bede chaufføren sige til når det er tid til at barnet skal stå af. 

Mit barn på 7 cykler selv 3-4 km i skole og rundt til venner mm. Vi laver en aftale og hun har også en telefon så hun kan ringe hvis der er problemer. Et barn på 9 år burde selv kunne tage bussen.  

Anmeld Citér

5. august 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, det mener jeg helt bestemt, hvis barnet ellers er fornuftigt. Men tag turen et par gange med barnet, så barnet bliver tryg ved situationen

Anmeld Citér

5. august 2019

Soonmom

Det vil jeg mene de fleste 9 årige kan, men kender jo ikke det pågældende barn, så du er nok selv bedst i stand til at svare på det. 

Anmeld Citér

5. august 2019

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Han er velfungerende og helt normal. Det har bare ikke været nødvendigt med bus tidligere, så jeg blev lidt usikker på om det var ‘ok’ at sende ham alene afsted. Han har ikke selv noget imod det. 

Anmeld Citér

5. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har stemt blank. Det afhænger helt med drengene personlighed og hvad han selv er tryg ved. 

Jeg har en nevø på 11 år som er super sensitiv og han ville ikke kunne. 

Anmeld Citér

5. august 2019

MorTil3+

Min datter skal starte i 1 klasse nu og der var flere fra hendes klasse sidste år der tog bus selv til og fra skole og ved at nogle af børnene har en times bus kørsel inkl bus skift så ja tænker da sagtens at en 9 årig kan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.