Lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.553 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. august 2019

Anonym trådstarter

Altså jeg har brugt det der linicin, både i min datters hår og mit eget. Har skiftet sengetøj og kogt sengetøj.. Lagt vores hårbørster i sulfovand osv... Jeg bruger minimum 2 timer på at kæmme hendes lange hår... Hver 2 dag Ca... Jeg har virkelig været grundig de sidste 14 dage.. Og alligevel bliver de ved at komme! Nu til aften har jeg fundet på mig igen men ikke min datter... Men hold nu kæft altså.... 2 luse behandlinger hver dyner og puder i karantæne i 48 timer efter en behandling der burde være effektiv... Ud over det har jeg også behandlet med balsam iblandet sprit... Men altså.... Hjælp... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg døjede konstant med lus som barn og noget af det der hjalp var at blande 1 dl sprit med 2 dl ædke og lade det side i hårdet med en pose over tror det var i 15-30min

Jeg slap først rigtig af med dem efter skole skift og jeg fik afbleget mit hår har ikke haft dem siden 

Anmeld Citér

4. august 2019

Baby17

Anonym skriver:

Altså jeg har brugt det der linicin, både i min datters hår og mit eget. Har skiftet sengetøj og kogt sengetøj.. Lagt vores hårbørster i sulfovand osv... Jeg bruger minimum 2 timer på at kæmme hendes lange hår... Hver 2 dag Ca... Jeg har virkelig været grundig de sidste 14 dage.. Og alligevel bliver de ved at komme! Nu til aften har jeg fundet på mig igen men ikke min datter... Men hold nu kæft altså.... 2 luse behandlinger hver dyner og puder i karantæne i 48 timer efter en behandling der burde være effektiv... Ud over det har jeg også behandlet med balsam iblandet sprit... Men altså.... Hjælp... 

Min datter på 1 1/2 har også lige haft lus 

Vi prøvede også linicil men der kom de igen. Nu har vi behandlet hele huset med hedrin once, og har (7,9,13) ikke set hverken lus eller æg siden 

Så det vil jeg anbefale dig at prøve. Og at blive ved med at kæmme 

Anmeld Citér

4. august 2019

Skouboe

Vi bruger også Hedrin, når det en sjælden gang går galt. Derudover bruger vi et par dråber Tea tree oil I balsammen, det holder som regel lusene væk.

Anmeld Citér

4. august 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Da jeg var barn klippet min mor mit hår til kort hår fordi jeg havde meget langt tykt. som var nærmest umuligt at gør luse fri når lusen er kommet hjem

Vasker du også jeres tøj og senge ting på 60° hvad med jeres sofa er den af stof? 

Anmeld Citér

4. august 2019

MorTil3+

Vi havde også en periode hvor de kom igen efter flere behandlinger, først da vi brugte hedrin once og lagde alt i karantæne i 48 timer blev vi fri for dem.

Anmeld Citér

4. august 2019

Anonym

Vi havde aldrig haft lus før, men fik det pludselig og startede også med kogning af alt og resten i fryseren. Siden er vi blevet klogere se denne artikel http://livsstil.tv2.dk/sundhed/2017-01-31-myter-om-lus-drop-at-smide-sengetoejet-i-fryseren. Nu giver vi linicin plus fra apoteket og så kæmmer vi hver 3-4 dag eller oftere, indtil vi ikke kan se æg eller lus.

Vær opmærksom på, at lusene ikke er større end birkes og kan have forskellige farver. Det kræver et øvet øje at se dem.  Masser af balsam i det lange hår, gør det nemmere og mindre ondt at kæmme.

P.s husk at flette det lange hår eller sætte op i skole og børnehave. Det formindsker risikoen for lus.

Anmeld Citér

4. august 2019

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig

Her i huset har vi været rigtig hårdt ramt mine 2 døtre og jeg selv. vi prøvede alle mulige forskellige lusekure, og vi blev bare ved med at være ramt, end til jeg læste noget. 

hvidvinseddike i håret put en pose på og lad det sidde en halv time, så kommer du mundskyl i håret mens det andet stadig er i, og sidder yderlige en halv time, for derefter at vaske håret som normalt. det hjælper herhjemme. Plus at vi så redder håret mens der balsam i hveranden dag. og mundskyl bliver sprøjtet i hveranden dag, det kan lusene nemlig ikke lide. og vi har ingen haft siden.

Anmeld Citér

4. august 2019

EmilieSarah

Anonym skriver:

Min datter får konstant lus! Det er så svært at holde dem væk, og det er bare sådan at nogen mennesker bliver overfaldet mere end andre. Det er ligeså vel som myggestik. 

Jeg har nu formået at holde min datter hår lusefrit i 1 års tid, og jeg har ikke kæmmet hende i et halvt års tid. Jeg holder det simpelt nede ved at vaske hendes hår, udelukkende i tree oil. 

Simpelthen det bedste jeg nogensinde har investeret i til hende haha

held og lykke

Anmeld Citér

5. august 2019

Mullemee

Vi bruger Hedrin Once fra apoteket. Det er det eneste der virker. Så skifter jeg sengetøj og støvsuger sengene. Ellers forsvinder de ikke. Man kan få Hedrin spray til forebyggende behandling på apoteket. Det kan jeg anbefale.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.