Baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. oktober 2009

pigebaby19

Heej damer...

Jeg har fået en tid med min læge, da jeg gerne vil undersøges for om jeg godt kan få børn.. Det vil min kæreste også..

Nogen der har været inde og blive tjekket??  Som kan fortælle lidt om hvad der kommer til at ske..

Knus Nanna..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2009

Misjelle

Du får en henvisning fra din læge, så skal du selv kontakte en fertilitetsklinik.

Jeg nåede aldrig selv at komme til undersølgelse. da jeg en uge før min tid testede positiv .

Din mand skal lave en sædprøve og du vil blive scannet indvendigt, for at de kan se om der er noget der fysisk forhindre dig i at blive gravid.

Anmeld

20. oktober 2009

pigebaby19

Okay det lyder da bare fint, vil meget gerne tjekkes, os bare for at videdet

Anmeld

20. oktober 2009

FrkT

Hej.

Nu ved jeg ikke hvor længe I har prøvet, men det lyder umiddelbart ikke som særligt længe?

Vil bare fortælle dig at man altså ikke bare kan blive checket for om man kan få børn, fx hvis man vil til at igang med at prøve, og så gerne vil vide om man kan - det kan man ikke få at vide/blive undersøgt for. Så der må man bare igang med at prøve i stedet for.

Du kan først få en henvisning fra din læge efter MINDST at have prøvet aktivt i et helt år uden at være blevet gravid. Og nogle steder er det først efter to år.

Anmeld

20. oktober 2009

oo

det er ikke helt korrekt det med det ene års prøvning, forskellige læger = forskellige regler, så hellere prøve at ringe og høre end at gå og vente!

vi var til udredning for et år siden, min mand fik testet sin sædkvalitet ved at aflevere en prøve på Svendborg sygehus, og derefter fik vores egen læge svarene. men hun var ikke særlig ferm i den slags tal, så hun turde ikke rigtig udtale sig om resultaterne. dem fik vi istedet uddybet på fertilitetsklinikken på OUH, da vi nåede dertil. Jeg fik taget en blodprøve ved 1. menstruationsdag, som blandt andet kunne sige noget om om jeg havde normal cyklus og ægløsning osv. Desuden fik jeg en gynækologisk undersøgelse, hvor hun både tog celleskrab og testede for kønssygdomme. Vi blev begge to HIV-testet (vi er dog begge blevet undersøgt i starten af vores forhold for ALT).

En månedstid senere var vi til samtale på fertilitetsklinikken hvor vi fik forklaret de forskellige behandlinger og regler og fik et kæmpe spørgeskema med hjem, der skulle udfyldes. og så rullede bussen, så at sige og vi var igennem første IUI forsøg i december 2008.

Vi havde selv prøvet siden maj 2007 inden vi kom i behandling i december 2008, dog er vi uforklarligt barnløse.

held og lykke med projektet!

Anmeld

22. oktober 2009

pigebaby19

Jo tak

Nu er det jo ikke fordi vi er så gamle endnu, men det kunne da os være rart at vide om man overhovedet kan få børn. Så vi vil gerne tjekkes nu, vi vil os gerne have børn hurtigst muligt, da min svigerfar er syg, og oppe i alderen, så min kæreste vil meget gerne have at vores børn kommer til at kunne huske ham

Anmeld

27. oktober 2009

pigebaby19

Jeg stoppede med p-piller sidste år i januar, så jeg syns da det er lidt underligt at der ikke er sket noget endnu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.